У дома - Спалня
Партньорски маркетинг: Какво е това и как работи? Печалба от партньорски маркетинг

Много хора се интересуват от работа в Интернет. И наистина има огромен брой възможности за печелене на пари в Интернет. И един от тях е партньорски маркетинг.

Какво е това, какви са видовете партньорски маркетинг и най-важното - как да печелите пари от него, ще бъде обсъдено в този материал.

Какво е партньорски маркетинг

Партньорският маркетинг е метод за онлайн промоция, при който уеб администраторите се привличат срещу заплащане. Това е от тези, които не изискват много усилия от рекламодателя.

Днес афилиейт маркетингът е цяла индустрия със своите закони и особености. Тук работят партньорски мрежи, индивидуални мениджъри и изпълнители – уебмастъри, филиали, фрийлансъри.

Всеки, който печели от партньорски маркетинг, използва свои собствени инструменти и методи за привличане на трафик. Някой използва личния си уебсайт, за да рекламира партньорски продукти, някой - социални мрежи или някой -. Същността на афилиейт маркетинга е изпълнителят да работи с тези стоки и продукти, които сами избирате; за клиента това е външен интернет маркетинг със заплащане за резултата.

Технологията за партньорски маркетинг води началото си от онлайн маркетинга. Всичко започна с поставянето на банери и линкове към чужди сайтове още през 2000-те години. Сега партньорите използват цял ​​арсенал от инструменти, за да постигнат основната цел – да внесат повече качествен трафик към уебсайта на рекламодателя. В крайна сметка печалбите на партньора зависят от качеството и количеството на трафика.

Плащане на клик (CPC, цена на щракване)- Рекламодателят плаща за кликвания върху неговата реклама във вашия сайт. За да проследите, че кликванията идват от вашия сайт или приложение, ви е даден специален код. Веднага щом потребителят отиде на сайта на рекламодателя, вие сте възнаградени. Партньорските програми с плащане на клик са контекстна, тийзър и банерна реклама.

Плащане на импресия (CPV, цена на показване)- плащането се извършва за 1000 рекламни импресии. Това е рядка гледкапартньорски програми, тъй като това е неизгодно за рекламодателя - има голям шанс да получите много неподходящ трафик. Но ако крайната цел е повишаване на информираността и обхвата на марката, тогава този модел ще работи добре.

Плащане на целево действие (CPA, цена на действие)– рекламодателят плаща за това, че привлеченият от вас потребител ще предприеме полезно действие: инсталира играта, купи продукт, абонирайте се за бюлетин, изтеглите книга и т.н. Уеб администраторът получава награда, след като посетителят предприеме определеното действие. Това е най-печелившият и печеливш тип партньорски програми и за двете страни.

Партньорски програмис този модел, от своя страна, са разделени на типове:

  • Плащане на потенциален клиент (CPL, цена на потенциален клиент)– рекламодателят заплаща генерирането на потенциални клиенти (попълване на формуляри, въпросници).
  • Плащане на покупка (CPS, цена на продажба)- плащането се извършва за всяка платена поръчка. Това е най-много печеливш изгледпартньорски програми.
  • Плащане за инсталиране (CPI, цена на инсталиране)– често се използва в игралната индустрия. Заплащането е за инсталиране на игра, приложение или програма.

Има и други модели (видове) партньорски програми, но това са тези, които са често срещани в Рунет.

И така, вие сте решили да започнете да печелите от партньорски програми. Откъде да започна?

Стъпка 1. Изберете ниша.

Трябва да изберете в коя ниша искате да работите. Това е зане за продукта - продуктите се променят, появяват се и изчезват, темата е важна.

Ако сте уебмастър и имате собствен сайт с редовна аудитория, тогава е най-добре да се съсредоточите върху собствената си тема. Ще можете да предложите на аудиторията си онези продукти, които потенциално биха могли да представляват интерес за нея.

Например, имате блог за красота и козметика. Изберете партньорски програми от производители на декоративна козметика - и можете да печелите. И тук да рекламирам на млади момичета бетонни смесибезполезен.

Ако нямате собствена платформа, искате да използвате други рекламни инструменти, изберете темата, от която „бързате“, това, което ви интересува. Това ще ви улесни при популяризирането на вашите продукти.

Стъпка 2. Анализ на конкуренцията.

Разгледайте резултатите от търсенето във вашата ниша за популярни ключови думи (можете да намерите такива думи чрез или). Оценете вашите конкуренти. Вижте какви рекламни методи използват и как. Имате ли много конкуренти? Ако е така, тогава няма да можете да спечелите много и повишението ще бъде трудно. Това се нарича "изцедена ниша". Но може би ще успеете да измислите някакъв трик, някакъв свой собствен трик за привличане на трафик.

Стъпка 3. Избор на партньор.

Добрата партньорска програма е тази, при която те плащат последователно и няма измама. Но вие ще получите доверие в партньор само когато работите с него известно време.

За начало се опитайте да намерите информация за партньора и отзиви за работата с него. Попитайте уеб администраторите във форумите. Може би някой е работил с този рекламодател и може да потвърди или разсее вашите съмнения. Проверете автентичността на контактите на уебсайта на потенциален партньор, опитайте се да се обадите и да разговаряте с мениджърите. Често такова обаждане изяснява много.

Обърнете внимание какви материали ви е предоставил партньорът. Имаш ли Лична зона, в който можете да следите статистика? Колко добри са рекламните материали? Добро ли е кацането? Ако да, можете да започнете работа.

Стъпка 4. Работете

Харчете по време на работа. Невъзможно е да се отгатне какво ще работи за първи път. Опитайте различни текстове, различни тийзъри.

Постоянно проверявайте и анализирайте данни, сравнявайте статистики.

Изберете нови партньорски програми - за достъп до интересни оферти можете да се регистрирате на специални сайтове, които действат като посредници между партньори и рекламодатели, например в Admitad.

Заключение

Професионалистите и арбитрите печелят много от партньорски програми. За вас печалбите от партньорски програми могат да се превърнат в допълнителен, пасивен източник на доходи. Въпреки че, може би, с течение на времето и вие ще искате да станете професионалист - всичко е във вашите ръце!

Печалбите в интернет могат да се превърнат в източник на висок доход с минимална инвестиция. Дори не е необходимо да имате собствен уебсайт за това. Има много начини да печелите пари в интернет. Един от тях е партньорски маркетинг. На този принцип работят услугите за връщане на пари, които набират популярност в Русия.

Както знаете, кешбекът е връщане на купувача на част от парите, които е похарчил за покупката на продукт или услуга. Тази форма на възстановяване от покупки се появява за първи път през седемдесетте години на 20-ти век. Cashback се използва от мениджъри на големи супермаркети в САЩ и Европа. В Русия този бизнес се появи едва през 21-ви век, около 2010 г., и оттогава бързо се развива заедно с пазара на електронна търговия.

Възможностите растат с пазара

В момента на пазара на кешбек услуги има няколко десетки, а според някои източници около сто компании. По отношение на продажбите, броя на привлечените клиенти и посещаемостта лидерите на пазара през 2017 г. са такива услуги за връщане на пари като Megabonus, LetyShops, ePN, Kopikot.

Обемът на пазара за електронна търговия, според Асоциацията на компаниите за интернет търговия (AKIT), през първата половина на 2017 г. нарасна в Русия с 22% и възлиза на около 500 милиарда рубли. На фона на общия растеж на пазара на електронна търговия, броят на потребителите на услуги за връщане на пари в Русия се увеличава с почти 500 хиляди всеки месец.

Дейността на кешбек услуги позволява на магазините да получават допълнителен доход. Например услугата за връщане на пари LetyShops, която има 1143 партньора (данни към 24.10.2017 г.), генерира месечен оборот от $20 000 000 за партньорски магазини. Megabonus.com генерира оборот от $17 000 000 за своите партньори с 240 магазина. Средно повечето потребители на услугата Megabonus.com правят до 50 покупки годишно и спестяват от $200 до $400.

Как работи

Услугите за връщане на пари работят по модела на CPA, тоест плащането се извършва за целево действие. Такива услуги привличат потребителите в магазините и получават своята награда за това. Магазинът плаща на издателите за активни клиенти, а услуга за връщане на пари, като Megabonus.com, споделя част от получените пари с клиента според модела на дял на приходите (програма, в която партньорът получава дял от печалбата, която носи на клиентът). Освен това услугите за връщане на пари активно предлагат партньорски програми на потребители и уеб администратори, в които самата услуга за връщане на пари плаща на уеб администраторите и потребителите за привличане на нови клиенти.

Според уебсайта на партньорските програми Admitad.com, който обединява 597 488 уебмастъри и 1558 партньорски програми, дневният доход на уеб администратора може да бъде повече от 3 500 000 рубли.

Партньорски програми - кой има полза

Разбира се, услугите за връщане на пари се интересуват от дългосрочно сътрудничество с максимален брой уеб администратори. Разликата между обикновен потребител и уебмастър е същата като между самотен купувач и търговец на едро. Трафикът (посещаемостта) на услугата за връщане на пари до голяма степен зависи от тяхната дейност. В контекста на бързия темп на развитие на пазара на кешбек услуги, броят на потребителите и покупките, които правят, е една от ключови факториуспех. И колкото повече уеб администратори и партньори си сътрудничат с услугата, толкова по-изгодно е тя и за двете страни. Например броят на уеб администраторите, които си сътрудничат с услугата ePN за връщане на пари през 2017 г., е повече от 100 000 души. Повече от 55 000 уеб администратори и арбитри си сътрудничат с услугата за връщане на пари на Megabonus.com.

В преследване на потребител, услугите за връщане на пари често разработват не една, а няколко партньорски програми: реферална програма за потребители и няколко варианта на партньорска програма за уеб администратори. Така например официалната програма на уебсайта Letyshops.ru предлага 15% от връщането на парите на привлечените потребители. А партньорската програма на същата услуга за връщане на пари на уебсайта на агрегатора на Admitad CPA обещава да даде 50%, но не от връщането на пари на потребителя, а от приходите от услугата за връщане на пари. За всяка регистрация ще ви бъдат кредитирани и 15 рубли. Можете да изберете опцията с фиксирано плащане - 40 рубли за всяка регистрация. Но в същото време интересът към покупките на привлечените потребители става без значение.

ePN предлага и няколко партньорски програми, от които да избирате. Тази услуга за връщане на пари ще плати 10% от кешбека на потребителите, които са дошли на услугата благодарение на вас. Можете също да изберете ускорена програма за реферали и да получите $2-5 на активен потребител или хибридна, която предлага 2,5% от първата покупка на препоръчания потребител и 5% от техния кешбек след това.

Нямай 100 приятели, имай 200

Средно услугите за връщане на пари са готови да дадат на партньорите 15-30% от кешбека на привлечените от тях потребители. През септември 2017 г. услугата за кешбек на Megabonus.com направи промени в програмата, като повиши процента на изплащане на кешбек от 20% на 50%. В същото време съдружниците и уебмастърите получиха възможност да получат максимален доход от първите покупки на препоръчания потребител. Буквално за месец от въвеждането на новите условия доходите на участниците в програмата „Препоръчай приятел“ се увеличиха с 300%.

При новите условия размерът на кешбека на потребителя за покупките на поканения приятел е обвързан с неговата програма за лоялност, но тази операция по никакъв начин не влияе върху размера на кешбека на приятеля. Нов потребителще получат пълния си кешбек. Фирмата не използва нова програмасредства на своите клиенти, Мегабонус компенсира целия бонус от собствени средства.

„За уеб администраторите е изгодно да привличат нови потребители, а за самите потребители е изгодно да се развиват в програмата за лоялност, за да извлекат максимална полза от използването на услугата за връщане на пари. Така получаваме органична екосистема, в която всеки има възможност да се възползвате“, казва Антон Сухарев, създател и мениджър на услугата за връщане на пари в Megabonus – Ние изчисляваме доходите на уеб администраторите, използвайки модела на дял от приходите от кешбек на потребителите, а не от приходите на услугата. Тази оферта е много по-изгодна, тъй като услугите за връщане на пари са бизнес с нисък марж и съответно колкото повече услугата за връщане на пари дава на потребителя, толкова по-нисък е доходът на самата услуга. С новата система за натрупване на кешбек потребителите ще могат да печелят още повече от покупки на приятели и ние сме сигурни че броят на такива поръчки ще се утрои“.

Най-активните потребители на услугата за връщане на пари на Megabonus.com правят до хиляда покупки годишно и връщат до $100 000. трафик и имат собствен уебсайт/страница/форум/блог с целевата аудитория на услугата за връщане на пари, след това партньорската програма определено ще му донесе допълнителен доход.

за проекта

Проектът Megabonus (до август 2017 г. - AliBonus.com) стартира през декември 2015 г. от Антон Сухарев, роден в Yandex. AliBonus се превърна в първата мащабна услуга за връщане на пари само за една популярна платформа - AliExpress. Този подход ни позволи да създадем инструмент и да установим процеси, които най-добре отговарят на нуждите на купувачите на тази платформа за търговия.

Само през 2016 г. в проекта бяха инвестирани над $500 000. През декември миналата година AliBonus.com вече имаше 250 000 регистрирани потребители. На 20 юли 2017 г. услугата завърши ребрандирането и пусна подобрена версия, която позволява на клиента да върне до 40% от цената на покупките. Сега услугата се нарича Megabonus и се намира на уебсайта megabonus.com. Сега тази услуга за връщане на пари обединява повече от 1 000 000 потребители в 128 страни по света. Megabonus се използва активно не само от клиенти на дребно, но и от дребни търговци на едро.

Партньорският маркетинг е технология, която ви позволява да увеличите продажбите с минимални инвестиции, разчитайки единствено на мотивацията на партньорите, а не на маркетингови инвестиции като такива. Въпреки това, за средния бизнес това предимство все още изглежда доста абстрактно: партньорските програми изглеждат, макар и привлекателни, но сложна и трудна за прилагане система от взаимоотношения. В тази статия разбираме дали това всъщност е така, как работят партньорските програми и как се проследяват продажбите на партньори.

Как работи?

В основата на партньорския маркетинг в Интернет е принципът на CPA (цена на действие). Като отделни практики, неговите подвидове също могат да се разглеждат:

  • CPS (цена на продажба) - плащане за продажбата
  • CPV (цена на посещение) - плащане на посещение
  • CPL (cost-per-lead) - плащане на потенциален клиент
  • CPI (cost-per-install) - плащане на инсталация

Така или иначе, същността на принципа произтича от самото име: възнаграждението на партньора се начислява при условие, че клиентът извърши определено действие - плащане или подаване на поръчка, получаване на съвет, регистрация в сайта и т.н.

Има няколко предимства на CPA филиалите за собственик на бизнес:

  • Минимални рискове.Разходите за заплащане на усилията на партньорите по правило трябва да се поемат вече при факта на печалба, така че рискът от безполезни инвестиции клони към нула. Същото не може да се каже за традиционната реклама (включително контекстната), тъй като в този случай бизнесът може да направи разходи, без да получи съответната възвръщаемост.
  • Лесно планиране и отчитане на маркетингови инвестиции.Всъщност основният индикатор, който трябва да се планира, е размерът на възнаграждението на партньора за целевото действие (в% или фиксирана сума). Сравнително лесно е да го съпоставим с рентабилността на даден бизнес или, например, маргиналността на даден продукт.
  • ниски разходиорганизация и подкрепа на кампанията. Разбира се, все пак ще трябва да поемате определени разходи за създаване на партньорска програма и нейното администриране: поне това ще изисква участието на служител(и) на компанията. От друга страна, промотирането на продукта е грижа на партньорите, а максимумът, който се изисква от бизнеса, е да им предостави маркетингови материали. достатъчнои качество.

Как се отчитат партньорските продажби?

Трябва да се отбележи, че отчитането на целевите действия е най-сложното и важен аспектпри организиране на партньорски програми. Ако системата не е настроена правилно, партньорите няма да участват в нея. Не трябва да забравяме за рисковете от измама.

Промо кодове

Промо кодовете са традиционен инструмент за партньорска програма, който работи добре както онлайн, така и офлайн. Същността му се крие във факта, че на всеки партньор се присвоява промо код, който му дава право на отстъпка или безплатен бонус. Чрез разпространението на присвоения промо код партньорът мотивира клиентите и в същото време ги идентифицира при извършване на целевото действие (в края на краищата, конкретен промо код се присвоява на конкретен партньор).

Предимствата на метода могат лесно да бъдат приписани на лекотата на изпълнение, тъй като можете да организирате партньорска програма дори с помощта на файл на Excel, без сложни технически решения.

Недостатъкът на практиката е, че бизнесът трябва да намали още повече своята рентабилност, защото отстъпката за клиентите също трябва да е осезаема. Освен това промо кодовете не винаги са ефективни в интернет под формата на реклами в сайтове на трети страни.

Реферални връзки

Класическият метод за проследяване на партньорски програми в Интернет са връзките за препоръка, които партньорите могат да използват на уебсайтове, публични страници, лични съобщения, пощенски списъци и дори офлайн. В същото време на целевия сайт се инсталира специален скрипт за проследяване, който чете рефералната част на връзката и идентифицира партньора. Когато потребител извърши целево действие на сайта (например поръчка през пазарска количка), скриптът улавя платеното действие и таксува на партньора награда.

Пример за препратки, които онлайн книжарница предоставя на партньор:

Проследяване чрез референт

За разлика от предишната версия, скриптът за проследяване чете източника на прехода и работи, ако този източник е назначен на един от партньорите. AT този случайне се изискват реферални линкове, което намалява нивото на недоверие от страна на потенциалните клиенти, но този метод работи само при рекламиране в конкретен сайт. Прекратяват се пощенски списъци, оферти в социалните мрежи и някои други дейности на партньорите.

Пример за присвояване на източник на препращане към партньор в една от услугите за организиране на партньорски програми:

Как да проследите продажбите по телефона?

Проследяването на продажбите по телефона е една от най-трудните и противоречиви задачи в партньорския маркетинг. Това е уместно винаги, когато клиентът има възможност да извърши целевото действие чрез обаждане. Не е трудно да се досетим, че това важи за почти всяка сфера на дейност.

Разбира се, ако се използва промо код за идентифициране на партньори, тогава няма проблем. Но какво ще стане, ако проследяването се извършва с помощта на скриптове на сайта?

Има следните счетоводни методи за партньорски продажби по телефона:

  • . За да приложите метода, ще ви е необходим скрипт, който замества номера при идентифициране на партньор. Ако компанията има само няколко големи партньора, препоръчително е да зададете номер за всеки. Ако има много от тях, ще трябва да поставите специален код на страниците на сайта и да поискате неговия клиент. Или просто проверете с него източника на прехода. Както може би се досещате, и двата варианта имат очевидни недостатъци.
  • позволява с висока прецизностопределят източника на препоръка и редица други характеристики на обжалването, които могат да бъдат достатъчни за много партньорски програми. Недостатъците на метода включват относително високите разходи за проследяване на повиквания като такива – не всяка компания е готова да ги понесе.
  • Идентификация на клиента чрез комбинация от знаци. Чрез сравняване на времето на обаждането и данните за проследяване на сайта (IP и време на посещение на сайта), клиентът може да бъде идентифициран без използване на други инструменти. За съжаление, точността на този метод оставя много да се желае, особено ако трафикът на сайта е висок.

Както можете да видите, има много технологии и начини за проследяване. За щастие повечето от тези опасения обикновено се поемат от услугите за организация на партньорски програми. Ще ви разкажем как да използвате тези инструменти и как да изградите наистина ефективна партньорска програма, която е от полза за всички участници във взаимоотношенията в една от бъдещите статии в нашия блог. Останете на линия!

констатации

Партньорски маркетинг, изграден на принципа на CPA (цена на действие) – възможността да се плаща само за реални клиенти (водещи клиенти, поръчки или други целеви действия). Това ви позволява да планирате маркетингови разходии рентабилност на продажбите, както и намаляване на рисковете за бизнеса като цяло.

Има няколко основни начина за отчитане на продажбите на партньори – промо кодове, препратки и/или различни скриптове за проследяване.

При организиране на партньорски програми е изключително важно да следите продажбите/телефонните обаждания. Проследяването на повиквания (статично или динамично) и други методи за идентификация могат да помогнат за това.

След като прочетете това ръководство, няма да можете да забогатеете моментално. Няма да давам пари, но ще ви кажа как можете да ги спечелите. Всъщност, тук са отговорите на най-често срещаните въпроси относно партньорския маркетинг. Използвайте този материал или не - вие решавате.

Основно ниво на

Тази част от ръководството съдържа отговори на въпроси, които най-често се задават от начинаещи. Той е за тези, които никога преди не са работили с партньорски програми и тепърва ще се опитат да започнат.

Какво е партньорски маркетинг?

Партньорският (партньорски) маркетинг е маркетинг, базиран на плащане за определено действие, когато партньор (уебмастър, партньор, рекламодател) рекламира продукт или услуга на продавача (рекламодателя) и получава награда за всяка продажба, регистрация или абонамент. Най-често срещаните видове взаимодействие в партньорския маркетинг:

  • PPL (Pay Per Lead) - плащане за първоначалното действие (lead). Например попълване на регистрационната форма на сайта.
  • PPA (Pay Per Action) – плащане за конкретно действие (по-дълбоко от лийд). Например, потребител, достигащ ниво 10 в онлайн игра.
  • PPS (Pay Per Sale) - плащане за продажбата (фиксирано или %).

Партньорският маркетинг е роден на Запад през 1994-1996 г. Пионерите бяха CDNow и Amazon.

Има много начини за взаимодействие в партньорския маркетинг, които включват много нива на участници. Но се основава на взаимно изгодно партньорство между две субекти:

  1. Собственикът на продукта или услугата;
  2. Партньор, който знае как да продава този продукт или услуга.

Чуждестранните уеб администратори обичат да казват, че партньорският маркетинг е изкуството да продаваш продукт по-добре от неговия собственик и да правиш пари от него. Много златни и платинени уеб администратори (както ги наричат ​​в някои партньорски програми) често наистина имат много повече опит в продажбите от начинаещите рекламодатели. В резултат на това те могат да осигурят на рекламодателя оборот, който ще му позволи непрекъснато да разширява бизнеса си, а самите уеб администратори могат да живеят спокойно някъде в Тайланд с комисионните, които получават в замяна.

Колко можете да спечелите от партньорски маркетинг?

Според доклада AffStat на Affiliate Summit за 2013 г., уеб администраторите печелят годишно от партньорски маркетинг в следните граници:

  • 39,9% - по-малко от $5,000
  • 11,8% — от $5,000 до $9,999
  • 13,1% — от $10,000 до $24,999
  • 5,9% - от $25,000 до $49,999
  • 9,2% - от $50,000 до $99,999
  • 2% — от $100,000 до $199,999
  • 2% — от $200,000 до $299,999
  • 2% — от $300,000 до $399,999
  • 2% - от $400,000 до $499,999
  • 3,3% - над $500 000
  • 9,8% - отказаха да разкрият сумата

Сега даваме подобни данни за месеца за Русия (изследване):

  • 23% - до 3000 рубли
  • 25% - от 3000 до 10 000 рубли
  • 30% - от 10 000 до 50 000 рубли
  • 11% - от 50 000 до 100 000 рубли
  • 7% - от 100 000 до 300 000 рубли
  • 4% - повече от 300 000 рубли

За съжаление афилиейт маркетингът не е толкова развит у нас, колкото е на Запад. Следователно цифрите по-горе са общият доход на средния уеб администратор на Runet. Това включва връзки, контекст и директни рекламни продажби, а не само партньорски маркетинг.

Независимо от това, анализирайки чуждестранни данни, можем да заключим, че партньорският маркетинг може да не се различава по никакъв начин от редовната работа в финансови условия. Така само 17% от уеб администраторите отбелязват, че доходите им са равни или надвишават средната заплата в Съединените щати.

Затова не трябва да разчитате на златни планини от самото начало. Въпреки че има уеб администратори, които печелят добри пари от партньорски маркетинг. Например световноизвестният блогър от Австралия Дарън Роуз (ProBlogger) тази година отбеляза 10 години работа с партньорската програма на Amazon (може би ще преведа юбилейната му публикация по-късно). Ето неговия график за комисионни:

В предишната си статия разгледах друг чуждестранен блогър, Глен (авторът на блога ViperChill). Той изпуска трафик от социалната мрежа Facebook от една седмица.

И през 2010 г. имах публикация, в която говорих за моя приятел, богат на теб. Той е през 2009г.

Постепенно преминаваме от буржоазията към домашните занаятчии.

Е, няколко екранни снимки на плащания (в Webmoney):

Въпреки че много уеб администратори считат партньорския маркетинг като допълнителен източникдоходи и същевременно да имат официална работа.

100% пасивен доход ли е?

О, колко пъти вече за 5 години работа в интернет съм чувал тази фраза - „пасивен доход“. Направо, заветната мечта на повечето начинаещи създатели на пари: не правете нищо и получавайте пари.

Ако под пасивен приходимаш предвид такава схема, при която всички процеси ще бъдат автоматизирани и само веднъж месечно ще трябва да теглиш пари от картата, бързам да те разочаровам. Можете да автоматизирате много процеси. Въпреки това, като се има предвид скоростта, с която се развива партньорският маркетинг, просто е невъзможно да се създаде 100% пасивна система. Трябва да работите постоянно.

Какво е партньорска програма?

Партньорската програма е бизнес споразумение, съгласно което едната страна (рекламодателят) се съгласява да плати на другата страна (уеб администратора) пари според един от моделите, дадени в началото на ръководството. Купувачът следва партньорската връзка на уеб администратора към уебсайта на рекламодателя и уеб администраторът получава пари за по-нататъшните действия на купувача, посочени в споразумението.

Уеб администраторът получава пари за абсолютно всички потвърдени потенциални клиенти или поръчки.

Основните специализации на уебмастърите в афилиейт маркетинга

Когато работите в областта на афилиейт маркетинга, можете да използвате почти всеки маркетингов инструмент в Интернет (ако е разрешено от правилата на конкретен рекламодател). Нека подчертаем основните.

  1. Съдържание. В този случай уеб администраторът самостоятелно създава онлайн съдържание или стимулира посетителите на своя сайт за подобни дейности.
  2. Купони. Уеб администраторите събират и разпространяват купони, промо кодове и отстъпки за рекламодатели за своите проекти.
  3. Информационни емисии. Уеб администраторът създава уебсайт, използвайки специална рекламна емисия за конкретна оферта или продукт.
  4. Банери. Поставяне на партньорски банери в уебсайтове.
  5. електронна поща. Разпространение на промоционални оферти по e-mail.
  6. Мотивация. Уеб администраторът предлага на потребителя да направи покупка на уебсайта на рекламодателя в замяна на някои виртуални привилегии, отстъпки и др.
  7. Подвижен. Уеб администраторите се специализират в работата с мобилен трафикза подходящи оферти (от конкретни кампании до мобилни приложения).
  8. SEM. Уеб администраторите използват своите SEO умения и контекстна рекламаза пренасочване на потребителите от търсачките към уебсайта на рекламодателя.
  9. SMM. Пренасочване на трафик от социални мрежи (VKontakte, Odnoklassniki, Twitter, Facebook, My World и др.) към уебсайта на рекламодателя.
  10. Видео. Привличане на потенциални купувачи към уебсайта на рекламодателя с помощта на видео съдържание.

Всъщност повечето опитни уеб администратори не се придържат към един инструмент, а се опитват да ги комбинират хармонично.

Как и откъде да започна?

Преди да ви приеме в света на партньорския маркетинг, рекламодателят ще иска да знае откъде ще привлечете трафик и какво качество ще бъде той. Така че първото нещо, което трябва да направите, е да създадете уебсайт. Препоръчвам да изберете нещо просто, като блог на WordPress.

И едва тогава не се колебайте да се регистрирате в най-големите партньорски мрежи и програми.

Колко пари ви трябват, за да започнете?

Една нормална партньорска система никога няма да вземе пари от вас за регистрация. Следователно, за да започнете, ще ви трябва минимална инвестиция. Домейн за вашия собствен уебсайт ще струва около 100-150 рубли (годишно). Е, хостинг може да се вземе навсякъде за $10 на месец.

Въпреки че на теория, когато работите с основни оферти, които плащат % от продажбите и приемат всякакъв трафик, всичко ще зависи само от вашето свободно време и умения.

Мога ли да започна работа без собствен уебсайт?

Несъмнено. Но ако изобщо нямате познания в областта на интернет маркетинга, тогава все пак бих препоръчал да започнете със сайта.

Можете например да бягате рекламна кампаниякъм Yandex.Direct и изпращане на трафик от контекстна реклама към уебсайта на рекламодателя. Можете да правите имейл маркетинг. В крайна сметка можете да създадете страхотна публика във VKontakte и да публикувате партньорски връзки на стената.

Въпреки това, повечето рекламодатели обичат трафика от търсене. Така сайтът ще бъде по-лесен за работа. И никой не ви притеснява да добавите публика към него. Само не забравяйте да проверите условията на този или онзи рекламодател, преди да започнете да управлявате трафик. Ако например не приема трафик от социални мрежи и настигнете куп потребители от VKontakte, към вас могат да бъдат приложени определени санкции (до изтриване на акаунта ви от партньорската мрежа без плащане на комисионни).

Колко време отнема?

Можете да инвестирате толкова пари и усилия, колкото сте готови да си позволите. Някой работи 2-3 часа седмично, някой - няколко часа на ден, а някой отделя 40 часа седмично (и дори повече) за партньорски маркетинг.

Най-важното е, че ако например работите в офис, не трябва да напускате работата си днес и да излизате онлайн. Отделете няколко часа през уикенда, за да започнете. Настанете се удобно, натрупайте опит, работете с определени инструменти. И когато доходите ви от партньорски маркетинг дори се равняват на официалната заплата, можете да помислите да напуснете.

Какви технически познания са ми необходими, за да започна?

За разлика от програмисти, дизайнери, дизайнери на оформление и други интернет предприемачи, нямате нужда от никакви специфични технически познания, за да започнете кариера като уебмастър в областта на партньорския маркетинг.

Да, разбира се, ако имате умения за програмиране, ще ви бъде много по-лесно да започнете. Но в крайна сметка всички конкретни моменти могат да бъдат възложени или използвани готови решения, като емисии и други инструменти, предоставени от партньорски системи.

Мога ли да рекламирам продукти или услуги от различни рекламодатели в една и съща ниша?

със сигурност. Като обикновен фрийлансър, вие можете свободно да избирате офертата, от която искате да печелите. Никога не съм виждал рекламодател да забранява да работи паралелно с конкурент.

Съществуват определени ограничения, например по отношение на използването на рекламни материали на конкуренти. Но всички подобни тънкости обикновено се предписват в условията на работа. добре федералния закон"Относно рекламата" не забравяйте да се съобразите.

Коя партньорска програма да изберете?

Партньорските програми могат да бъдат разделени на два вида:

  1. Партньорска система/мрежа (агрегатор на партньорски програми). Например AD1. Тук се появява посредник (мрежа) между уебмастъра и рекламодателя, който предоставя на двете страни удобна технологична платформа за взаимодействие. В този случай рекламодателят не трябва да харчи енергия за създаване на собствена платформа и може да насочи всичките си ресурси към развитието на бизнеса. От друга страна, уебмастърът няма нужда да харчи време, усилия и пари за разработване на необходимите модули, плъгини, канали и други инструменти. Може да се концентрира върху трафика. Освен това партньорската мрежа гарантира, че рекламодателят и уебмастърът не се заблуждават взаимно.
  2. Собствена партньорска програма. Например CPAZilla, VseMayki. Тук посредникът е премахнат. Остава само рекламодателят и уебмастърът с всички последствия.

Сега в Runet партньорските мрежи и програми се отварят и затварят с тревожна скорост, често оставяйки след себе си много отрицателни отзиви. Затова няма да съставя тук списък на всички работещи в момента услуги. Реалните играчи на пазара винаги могат да бъдат намерени в блогосферата или форумите.

За удобство, ето списък на агрегатори на партньорски програми, които можете да намерите в годишното проучване „Монетизация на уеб проекти в Рунет“ (актуално в началото на 2013 г.):

  • ActionPay
  • Admitad
  • Advaction
  • Cityads
  • CPA мрежа
  • Химба
  • leadgid
  • Води
  • LeadsLeader
  • Мирагон
  • TradeDoubler
  • TradeTracker
  • Къде е слонът
  • Миксмаркет

Всяка партньорска мрежа има свои собствени правила и условия на работа. Често едни и същи рекламодатели работят с няколко партньорски мрежи наведнъж. Бих предложил да започнете с Admitad, Cityads, AD1 или Mixmarket.

Какво да изберете: партньорска мрежа или партньорска програма?

Както желаеш. За мен е удобно да работя с мрежи, чийто списък можете да намерите по-горе. Защо?

  • Най-широкият избор от инструменти за работа, от обикновен ротатор на банери до купони или финансови емисии.
  • Всички пари са концентрирани на едно място и идват на една и съща дата. Не е нужно да чакате, докато минималната заплата бъде достигната в дузина партньорски програми.
  • Удобна система за статистика и проследяване на реализациите.
  • Няма проблеми със сключването на договори.
  • Предимства за контекстна реклама и реклама в социалните мрежи.
  • Конкурси и промоции.
  • Образователни програми.
  • Компенсация.
  • и т.н.

Въпреки това, не винаги е възможно да се намери правилният рекламодател в партньорските мрежи. някои големи компаниипредпочитат да разработят свои собствени платформи за взаимодействие с уеб администратори. Някои рекламодатели не спазват правилата на партньорската мрежа.

Как мога да получа парите, които печеля?

Повечето партньорски мрежи и програми плащат възнаграждение на Webmoney, PayPal, банкова карта, Yandex.Money и др.

По правило има минимална сума, който трябва да бъде въведен, преди да ви бъде прехвърлен. Плащанията могат да се извършват автоматично в определен ден от месеца. Или ще трябва ръчно да поръчате тегленето по всяко удобно за вас време. Освен това в системата финансите могат да бъдат разделени в различни валути (например, ако един рекламодател плаща комисионна в рубли, а друг - в евро).

Какво представляват бисквитките?

Бисквитките (cookies) са малки текстови файлове, в които браузърът записва данни, получени от сървъра. Когато потребител отиде на уебсайта на рекламодателя с помощта на партньорска връзка, сървърът чете информацията, съдържаща се в бисквитката. Така партньорската система и рекламодателят ще знаят, че потребителят е дошъл от вас и че вие ​​трябва да платите награда за действията му.

Всеки рекламодател има определен период, през който се съхраняват бисквитките. Тоест, например, ако потребител последва вашата партньорска връзка към уебсайта на рекламодателя (чиито бисквитки се съхраняват за 30 дни), затвори го и след това две седмици по-късно се върне към него чрез Yandex и направи покупка, вие получавате заплащане на партньор награда. Ако са минали 2 месеца от първото посещение, тогава бисквитките се изтриват и наградата не се изплаща.

В допълнение към бисквитките, партньорските мрежи разполагат с много инструменти за по-подробно проследяване на посетителите. Например, това може да бъде номер на поръчка, номер на бонус карта, IP адрес, целева връзка с уникален код и т.н.

Какво се случва, ако купувачът върне артикула?

Ако купувачът върне продукта (или част от него), закупен чрез вашата партньорска връзка, рекламодателят ще намали размера на вашата комисионна, в зависимост от това какво в крайна сметка е закупено. Освен това рекламодателят може да не ви плати изобщо нищо, ако се случи нещо от списъка по-долу:

  • Потвърждението на плащането не бе успешно.
  • Разкрива се фактът на измама от ваша страна или от страна на купувача.
  • Продуктът не е бил предявен или върнат.
  • Купувачът случайно дублира поръчката.
  • Поръчката е анулирана.
  • Тестова транзакция.
  • Уеб администраторът закупи продукта, използвайки своя собствена партньорска връзка (само ако е забранена).
  • Поръчката не е изпълнена.

За да се предпазите от горните ситуации, рекламодателят или партньорската мрежа задава задържане (период, през който не можете да изтеглите спечелените пари).

Защо е важно внимателно да прочетете правилата и условията за работа с партньорската програма, както и политиката за поверителност?

Когато се регистрирате в партньорската програма, вие автоматично се съгласявате с всички правила и условия на работа. Обикновено във формата за регистрация има съответна връзка. Наред с други неща, такова споразумение обикновено съдържа правила за рекламиране, изисквания към уеб администраторите и техните сайтове, система за плащане, ограничения и др.

Преди да започнете работа, уверете се, че сте прочели това споразумение в неговата цялост и че всички клаузи в него са ви ясни. Не пренебрегвайте такива документи. Те могат да ви спасят от много грешки, които понякога удрят силно джоба ви.

Не забравяйте да проверите цялата необходима информация, преди да започнете работа с програмата.

Напреднало ниво

Тази част от ръководството е предназначена за тези, които вече са се регистрирали в партньорската програма, създали са свой собствен уебсайт, инсталирали са партньорски връзки в него и са готови да започнат да печелят.

Коя е най-печелившата ниша/оферта?

Много опасен въпрос, по който дори опитни уеб администратори понякога изгарят. Тук има два важни момента.

Например, нов партньор идва в партньорската мрежа онлайн играили банка и определят цени многократно по-високи от аналозите. Много хора смятат, че ако прехвърлят трафика си от стари доказани оферти към тази нова, тогава всички показатели, включително и конверсията, ще останат същите, само наградата им ще се увеличи. Но има много фактори, които влияят на доходите:

  • Качеството на целевата страница на рекламодателя.
  • Трудността на потребителя да постигне целта, необходима за комисионната.
  • Географско насочване.
  • Видове получен трафик.
  • Стабилността на уебсайта на рекламодателя.
  • Нивото на професионализъм на мениджърите на рекламодателя, отговорни за правилното функциониране на статистиката и нейното предаване.
  • Кохерентност вътрешни процеси на рекламодателя (касиране, доставка, кол център и др.)

В резултат на това при същите обеми от абсолютно същия трафик можете да получите няколко пъти по-малко пари, отколкото когато работите с оферта, която плаща няколко пъти по-малко за подобни действия.

Второ: "горещ" продукт/ниша.

Продуктът става „горещ“, когато има шум около него. Тук има много примери.

Вземете същото арбитражно дело от 2011 г. от Wildo. След като статията беше публикувана в блога, облаци от начинаещи и не толкова уеб администратори се втурнаха да наливат трафик от VKontakte към играта Overkings. Също така официалните представители на самата игра стартираха мощна рекламна кампания там. В резултат на това пликът падна толкова много, че просто не беше изгодно да продължи да налива трафик. Много хора арбитират отрицателно. Тогава някои дори обвиниха Уайлдо, че им е предоставил несъществуваща информация. Все още ясно си спомням как тогава средната цена на клик скочи в насочената реклама.

Подобно беше и през последните. Когато цената на клик се увеличи 10 пъти през деня!

Случва се също така, че рекламодателят не изчислява силата и възможностите си, а партньорската мрежа си затваря очите за това с надеждата да намали повече комисионни. В резултат на това офертата продължава няколко месеца и си тръгва. От последните, можете да вземете същия Onlime в партньорската програма на AD1. На уеб администраторите не беше дадена възможност да филтрират къщи, които не са свързани с доставчика. Приложенията не преминаха. Трафикът беше загубен.

Понякога рекламодателят просто няма достатъчно пари, за да плати за обема от действия, които уеб администраторите предоставят. Има и много такива случаи. Някои партньорски мрежи се опитват да изплатят дълговете си към уеб администраторите от собствения си джоб, тъй като съдебните спорове с рекламодател могат да се проточат с месеци, ако не и с години.

Какво да правя? Не гонете високи цени и популярни оферти. Опитайте различни оферти. Правете много тестове. Търсете рекламодатели, за които никой изобщо не говори. Може да се изненадате, но малко хора ще говорят за своята златна гъска. Затова не се страхувайте да работите в ниши, за които нямате никаква информация.

Възможно ли е да се предвидят приблизително бъдещи доходи?

Много приблизително, но да, можете. Точността на такава прогноза ще зависи от много показатели. Да, поне за това как точно ще рекламирате офертата в сайта си (кой банер ще поставите, в коя част на страницата ще го направите, колко компетентен е текста и т.н.).

Обичайно е да се анализират следните пет основни показателя:

  1. Честота на щракване(CTR) – честота на кликване. Зависи колко целева аудитория сте избрали, както и кой инструмент използвате (директен линк, целева връзка, банер и т.н.).
  2. Печалба на щракване(EPC) – среден приход на клик. Обикновено се изчислява за 1000 или 100 щраквания. В повечето партньорски мрежи той е достъпен дори без регистрация. Всъщност той разказва колко други уебмастъри вече печелят от тази или онази оферта в системата. Въпреки това, не трябва да го приемате като основа за изчисления, тъй като това е средното за системата. Например. Един уебмастър получава 10 рубли на щракване, вторият - 10 000. EPC от 1 щракване върху офертата ще бъде 5 005 рубли. Много далеч от истината.
  3. Средна стойност на поръчката(AOV) - изчислява се като се раздели цената на всички стоки, продадени от партньорите, на броя на поръчките. Често срещан на Запад. Не забелязахме (може би погледнах невнимателно).
  4. процент на конверсия(CR) е любимият обменен курс на всички. Изчислява се чрез разделяне на възможни клиенти или продажби на броя кликвания (посетители). Добрият процент на конверсия може да бъде различен за различните ниши.
  5. Процент на обръщане(RR) е степента на отпадане. Измерва се като процент от отхвърлените поръчки. Разбира се, колкото по-малък е, толкова по-добре.

Нека разгледаме хипотетичен пример. Имам приятел, който води тематичен блог със 75 000 уникати и 200 000 гледания на месец. Той би искал да прецени колко може да спечели човек от такъв проект, като постави няколко партньорски връзки или банера, без да навреди на самия блог.

Избираме тематична оферта за блога във всяка партньорска система. Да предположим, че той плаща 12% от продажбите и има следните показатели:

  • CTR = 1%
  • EPC = $60
  • AOV = $125
  • CR=5%
  • RR = 10%

И сега правим изчисленията:

  • Трафик: 200 000 x 1% (CTR) = 2 000
  • Продажби: 2000 x 5% (CR) = 100
  • Приходи: 100 x 125 $ (AOV) * 12% (комисионна) - 10% (RR) = $1350

Сега изчисляваме EPC за този блог (разделете приходите на трафик и умножете по 100):

  • $1350 / 2000 x 100 = $67,50

Сравняваме получения EPC със средния за системата ($60) и получаваме доста близък резултат.

Не забравяйте обаче: след като сте получили такъв EPC за определена оферта в една партньорска мрежа, можете да получите значително различни номера в друга в нея. Така че не ставайте жертва на собствените си погрешни предположения.

Какви типове сайтове са най-популярни?

Хората идват онлайн за две неща:

  1. Решете някакъв проблем.
  2. Забавлявай се.

Не повече и не по-малко. Можете да го тествате на собствен опит или на вашите приятели.

Когато започнете да създавате сайтове за партньорски програми (и не само), те трябва или да забавляват посетителите, или да решават проблемите им. Само в този случай хората ще ги маркират и ще се върнат отново. Комбинацията от забавление и решаване на проблеми също работи добре.

Класически пример би бил сайт, който публикува интересни видеоклипове всеки ден. А в страничната лента или точно под видеото има ротатор на тематични партньорски банери.

Така че следващия път, когато създавате нов сайт, не забравяйте, че той трябва да забавлява посетителите или да решава техните проблеми.

Някога бях постоянен на форуми за онлайн печалба и SEO форуми. Някои начинаещи печеливши пари са виждали сайтове като този:

Обикновена ферма за банери, която няма никакъв смисъл. Дори ако всички банери са направени на една и съща тема и върху тях се излива тематичен трафик, това пак няма да донесе на собственика рубла. Такъв сайт не е от полза нито за посетителя, нито за рекламодателя, нито за уеб администратора. Обикновено това популярно се нарича лайн сайт.

За да направите добър уебсайт и да печелите добри пари в бъдеще, първо погледнете бъдещото си дете през очите на посетителите.

Течове на олово

Преди да започнете работа с конкретна оферта, не забравяйте да проверите всички целеви страници на рекламодателя за „течове“. Под изтичане в този контекст имам предвид потенциал или действие, което рекламодателят може да отнеме от уеб администратора благодарение на целева страница. И ето няколко причини, поради които това може да се случи:

  • Уебсайтът на рекламодателя има телефонен номер.
  • Чат на живо (подобно на телефона).
  • adsense.
  • Партньорски връзки (например в писмо, което рекламодателят изпраща на купувача в отговор на опит за регистрация).
  • Връзки към други магазини или сайтове в мрежата на рекламодателя.
  • Връзки към уебсайтове на други рекламодатели.
  • Връзки към партньорски сайтове.

лоши банери

  • Банерът не трябва да съдържа телефонен номер (освен когато работите с партньорски номер). В противен случай това ще доведе до изтичане.
  • Банерът не трябва да съдържа URL адреса на уебсайта на рекламодателя. Теоретично това остава потенциален купувачвъзможността за ръчно въвеждане на URL адреса в адресната лента.
  • Банерът трябва открито да призовава потребителя към необходимото действие („подробности тук“, „научете повече“, „купете сега“ и т.н.). Не е необходимо да се предполага, че потребителят сам ще се досети да щракне върху банера. Кажете му какво да прави.
  • Ако мястото позволява, банерът на партньора трябва да показва привлекателно същността на рекламирания продукт.
  • Избягвайте банери с прекомерна анимация. Бъдете особено внимателни към GIF файловете с висока скорост на кадрите, които правят невъзможно (или много трудно) четенето на текста.

Какви са критериите за избор на партньорска програма?

За да не крещите на всеки ъгъл, че афилиейт маркетингът е една голяма измама, подхождайте внимателно към избора на партньорска програма. Мнозина твърдят, че трябва да работите с тези, които плащат повече. Не съм привърженик на този подход. Преследването на най-високата цена на потенциален клиент може да се окаже загуба на време и пари за вас.

Всяка партньорска програма трябва да бъде оценена по редица характеристики, но не и по една. Предлагам ви 15 такива характеристики. Можете да изградите своя списък, като премахнете или добавите към тези елементи, както сметнете за добре.

1. Уебсайт

Започнете направо от уебсайта на рекламодателя. Оценете го от две страни: като купувач и като уебмастър. Тя трябва да бъде удобна и лесна за използване, но в същото време професионално изпълнена. Опитайте се да направите поръчка. Уверете се, че потребителят не се разсейва от ненужни елементи от покупката. Има ли сайтът възможности за изтичане на олово? Предлагат ли на клиента да се обади на безплатен телефонен номер или да използва услугите на консултант в чата по време на процеса на плащане? Или може би в писмото, потвърждаващо регистрацията в сайта, има партньорска връзка на някой друг?

2. Репутация/надеждност

С помощта на просто търсене проверете репутацията на рекламодателя, чиито продукти или услуги ще популяризирате. Направете това отново и като купувач, и като уеб администратор. Обърнете се към независими тематични сайтове: форуми, блогове, общности в социалните мрежи. Много е важно, че не всеки може да оставя отзиви в сайта. Най-малкото, обърнете повече внимание на отзивите от хора с висока репутация. Ако рекламодателят не е чист под ръка, ще бъде доста лесно да го разберете.

3. Цени/конкурентоспособност

Някои рекламодатели създават множество копия на основния си сайт и задават различни цени за едни и същи продукти. Подобни бизнес трикове могат значително да съсипят живота ви като партньор. 21-ви век отдавна е в двора и купувачите лесно могат да намерят изгодна оферта. Състезанието със самия рекламодател, та дори и с по-висока цена за продукта, е пълна глупост.

4. Пазарна ситуация

Някои ниши вече са запълнени от доста време. Ако нямате някакъв уникален продукт, по-добре насочете вниманието си към по-свободни ниши. С голям брой играчи е трудно да се конкурира, особено за уеб администратори. Вземете за пример хостинг. Сега, според мен, почти всеки втори уебмастър има собствен хостинг (въпреки че няма толкова много наистина висококачествени). Конкуренцията на такъв пазар не е задача за начинаещ.

5. Комисионна

Във вашия сравнителна таблицапартньорски програми (които се надявам, че със сигурност ще направите) този елемент трябва да е задължителен. Въпреки това, както бе споменато по-горе, не трябва да го поставяте на преден план. Има много други фактори, които трябва да се вземат предвид.

6. Повторете плащането

Когато правите покупки или използвате услуги, които изискват постоянно попълване (храна, канцеларски материали, банки и т.н.) и сте доволни от качеството на услугата, ще сравните ли тези стоки и услуги с конкурентите следващия път?

72% от анкетираните са отговорили утвърдително. Да, разбира се, новите клиенти са важни за рекламодателя и той може да плати повече за тях по своя преценка. Това обаче не означава, че уебмастърът трябва да му даде онези клиенти, които са дошли на второ, трето и т.н. веднъж. Тази практика присъства на пазара, така че внимателно прочетете условията за сътрудничество.

7. Договор за обслужване

През юни 2012 г. в 4 онлайн ресурси(mixmarket.biz, searchengines.ru, maultalk.com, affnet.ru) Михаил Гаркунов, вдъхновен от подобно проучване на Евгений Прусаков, проведе анкета сред уеб администратори, работещи с партньорски програми на тема: „Четете ли правилата и изискванията на партньорската програма?" В анкетата взеха участие 132 уеб администратори. Ето неговите резултати:

Страшна статистика, нали!? Ето защо не е изненадващо, че в много форуми новодошлите пишат гневни публикации със заглавия като „Admitad измамници“ или „CityAds измамници“. В крайна сметка 65% от уеб администраторите почти никога не четат правилата.

8. Продължителност на бисквитките

Както разбрахме по-рано, това е периодът, през който купувачът се причислява към уебмастъра и му носи комисионна. Ако бисквитките са валидни 1 ден и покупката е направена седмица след щракване върху партньорската връзка, уеб администраторът не получава комисионна.

9. Коефициент на преобразуване

Една от най-важните точки. Въз основа на него се изграждат финансови прогнози. Нека сравним двама рекламодатели с помощта на пример. Първият плаща 10% комисионна и има 1,5% обменен курс. Вторият плаща само 4%, но има 6% конверсия. Нека да видим колко можете да спечелите на всеки от тях с 1000 уникални посетители. Да приемем, че средната стойност на поръчката е $10.

  • 1000 уникати * 1,5% CR = 15 продажби
  • 15 * ($10 AOV * 10%) = $15 комисионна
  • 1000 уникати * 6% CR = 60 продажби
  • 60 * ($10 AOV * 4%) = $24 комисионна

Както можете да видите, процентът на конверсия играе много важна роля в партньорския маркетинг.

Средният доход на клик (от 100, от 1000) може да се види в повечето партньорски програми дори без регистрация. Имайте предвид, че това е само средната стойност за системата. Може да смесва например SEO, SMM и трафик на вратите. Така че, ако видите (например в CityAds) EPC от 128 000 рубли или 1800 рубли, не забравяйте, че това е доход от 1000 кликвания, а не от едно.

11. Степен на отпадане

Ще го видите в няколко партньорски програми. Поне в публичното пространство. Някои опитни уеб администратори независимо изчисляват този индикатор въз основа на опита от взаимодействието с рекламодателя. Но ако е така, следете го. Обикновено всеки 1% от тази цифра означава 1 връщане от партида от 100 броя стоки.

12. Технологична платформа за проследяване на поръчки

Няма значение дали работите с партньорска програма или с партньорска система, основното е, че можете да анализирате информацията, предоставена ви от технологичната платформа. И не просто за анализиране, а за изграждане на висококачествени прогнози въз основа на получените данни. Различните партньорски програми имат различни системи за статистика и проследяване на поръчки, както и морални принципи. 😉

13. Техническа поддръжка

Свържете се с рекламодателя и личния мениджър в партньорската система. Вижте колко бързо и колко пълно/достъпно ще отговорят на въпроса ви. Трябва да работиш с тези, които имат нужда от теб. В някои случаи рекламодателят изглежда с високо качество, но изобщо не отговаря на въпроси.

14. Креативност

Няма значение с какво работите. Банери, насочени връзки, емисии. За всеки инструмент рекламодателят трябва да даде адекватен съвет.

15. Инструменти

Дори ако засега ще се ограничите до обикновени връзки към началната страница на рекламодателя, разгледайте всички допълнителни инструменти. Никога не знаеш какво може да ти трябва в бъдеще за работа.

Висококачествената партньорска система трябва да има няколко вида връзки (включително целеви), банери (и техните спинери), емисии, връзки за повторно използване на неприет трафик, купони и т.н.

Не пренебрегвайте такава сравнителна схема и незабавно се втурнете в битка. Може значително да намали бъдещите ви разходи и да спаси нервната ви система.

Какво търсят мениджърите на партньорски програми, когато регистрират нов уеб администратор?

Когато кандидатствате за присъединяване към партньорската програма, не забравяйте да следвате указанията по-долу:

  1. Въведете истинското си пълно име.
  2. Добавихме нашия уебсайт. Ако статистиката на посещаемостта е защитена с парола, тогава трябва да дадете достъп на гостите до нея.
  3. Ако партньорската програма ви позволява да посочите категория за сайта, уверете се, че сте избрали такава, която съответства на темата на вашия сайт.
  4. Ако темата на вашия сайт не съвпада с темата на рекламодателя, обяснете как точно ще привлечете потребители.
  5. Прочетете внимателно условията за работа с партньорската програма. Може би вече на този етап сте успели да ги разбиете.
  6. Въведете валиден имейл адрес и отговорете на имейла от партньорската програма, ако е необходимо.
  7. Избягвайте маркетингови клопки, клишета и безсмислени описания на методите, които планирате да използвате с вашия рекламодател.

Ако сте изпълнили всички точки, изброени по-горе, но вашата кандидатура все още не е одобрена, свържете се с мениджъра на партньорската програма и изяснете какъв е проблемът. Постоянството винаги се възнаграждава.

Има ли ключово решение за партньорски маркетинг?

Някои опитни уеб администратори, които решават да променят сферата си на дейност към партньорски маркетинг, често питат дали е възможно да закупите нещо готово в тази ниша, за да започнете да печелите веднага. Разбира се, но все пак препоръчвам да създадете нещо свое. Първо, закупуването на вече работещ сайт за партньорски маркетинг ще бъде много скъпо. Ако ви предложат подобен сайт за стотинка, най-вероятно сте измамени. Второ, за да станете успешен уеб администратор в тази област, ще трябва да откриете цял куп чипове от собствения си опит и да създадете далеч от един сайт, опитвайки различни схеми за приходи. Трето, клонингите винаги печелят няколко пъти по-малко от оригинала.

Мога ли да използвам тире в URL адреса на партньорски сайт?

Когато уеб администраторите избират име на домейн за своя нишов сайт, те обикновено се опитват да се уверят, че името съдържа ключови думи, които по-късно ще доведат до добре конвертиращи посетители от търсенето. Например plasticwindows.rf или bestmmorpg.com.

Такива домейни обаче не винаги са безплатни. Има въпрос относно използването на тирета в адреса.

Някои казват, че използването на тирета е неприемливо, тъй като потребителят няма да може да запомни къде да ги постави, когато директно въвежда в адресната лента на браузъра. Други отговарят, че всичко това е боклук и няма голяма разлика, защото потребителят така или иначе няма да запомни дългия ви адрес, дори с тирета, дори и без тях.

Експерименти са правени и се провеждат в тази област. Например. Един уебмастър избра ключова фраза в конкурентна ниша и регистрира два практически идентични домейна за нея. Единият с тирета в заглавието, другият без. Месец след създаването и попълването на сайтове със съдържание, този без тирета беше в топ търсачките за желаната фраза. Вторият сайт го нямаше дори в 100.

Ако изборът е между тире и долно черти, определено вземете тирето.

Въпреки това внимавайте за промени в алгоритмите за търсене. За това дори не е нужно да експериментирате със SEO. Просто се абонирайте за няколко популярни SEO блога. Не толкова отдавна Google официално обяви, че вече няма да има толкова силна връзка между ключовата фраза в адреса на сайта и високите класации за нея. Добре направен уебсайт с полезно съдържание за потребителите, макар и с тире в адреса, винаги ще заобикаля едностраничните и други сайтове, създадени единствено за печелене на пари в търсенето, макар и без тирета в адреса.

Добър ли е блогът за партньорски маркетинг?

Според мен това е едно от най-добрите решения! Ако печелите пари от партньорски маркетинг и все още не водите блог, вие пропускате! Това е едно от най-добри практикиподготовка на тематичен трафик за закупуване.

Изберете тема, която познавате добре и започнете да пишете в блог днес. Най-лесният начин да направите това е с WordPress. Инсталацията отнема само 5 минути. Можете дори да го поставите на безплатен хостинг. Днес всеки шест сайта в Интернет (общо около 60 милиона) се захранва от WordPress, като всеки ден се появяват 100 000 нови.

Започвайки блог, следвайте прости, но ефективни препоръки:

  1. Пишете редовно. Най-добре два пъти седмично.
  2. Изберете популярни теми за дискусия за публикации.
  3. Внесете някаква стойност в мрежата с вашите публикации. Обикновеното бърборене в LiveJournal не е подходящо за това.
  4. Не забравяйте да оптимизирате заглавията и текста на статиите си, за да получите трафик от търсене.
  5. Отговаряйте на новите коментари под вашите публикации своевременно. Това ще ви помогне да изградите общност, базирана на блогове.
  6. Не забравяйте да включите бутони за социални медии, така че потребителите да могат да споделят връзки към вашите статии с приятелите си.
  7. По желание можете да добавите форум към блога, така че потребителите да могат сами да създават теми за дискусия. Но само ако вече имате необходимата общност за това.

Постоянното актуализиране на вашия блог ще ви даде любов от роботите на търсачките. Ако обсъждате належащи въпроси, публиката ще нарасне доста бързо. Днес, благодарение на интернет, не е нужно да ходите при издател, за да публикувате мислите си и да взаимодействате със света около вас. Можете да започнете излъчването си само за няколко минути. И ако го направите правилно, можете да спечелите добри пари.

Възможно ли е допълнително да се използва контекстна реклама за осигуряване на приходи от сайта?

Не само възможно, но и необходимо. Като цяло, според различни оценки, повече от половината от сайтовете в интернет се осигуряват за приходи чрез контекстна реклама. И много хора се питат дали е по-изгодно да се заменят афилиейт банери с контекст, както и дали контекстът ще намали приходите от партньорски маркетинг.

По този повод говорих с някои уеб администратори, провеждах експерименти в моите собствени сайтове и ето какво разбрах:

  • Ако сайтът първоначално е създаден за партньорски маркетинг, контекстът дава десетки или дори стотици пъти по-малко пари.
  • В сайтовете с обща тематика контекстът работи по-добре.
  • В партньорските сайтове контекстът не намалява доходите, а по-скоро дава малко увеличение.

Във всеки случай ви съветвам да експериментирате както директно с добавянето на самата контекстна реклама към сайта, така и с избора на места за поставянето й и партньорски банери/линкове.

Може ли да се използва имейл маркетинг?

Разбира се! Много успешни уеб администратори го използват. Особено когато, за да се абонира, потребителят трябва да щракне върху връзката, която идва в писмото за отговор, а не просто да въведе своя имейл някъде. Поставете формуляр за абонамент на вашия уебсайт и съберете целевата аудитория за по-нататъшна работа с нея. Тук трябва да се вземат предвид две точки. Първо, никога не купувайте абонатна база. Това може не само да не ви донесе пари, но и да ви изиграе жестока шега, когато няколко потребители от тази база данни се оплакват от спам. В резултат на това може дори да бъдете изключени от партньорската програма. Второ, избягвайте спама. Поставете бутон на видно място в писмото, с който потребителят може да се отпише от вашия пощенски списък.

Какво е филиал на филиала?

Affiliate feed (feed) е файл (с разширение CSV, XML, XLS и др.), който съдържа подробна информация за рекламирания продукт: неговия идентификатор, име, описание, цена, компоненти и т.н. Обикновено се изпраща във формат, който е разбираем за уеб администратора и лесен за използване (със или без специален софтуер). Партньорската мрежа създава емисии, така че уеб администраторите да могат лесно да поставят определен продукт или цял каталог на сайта си. В допълнение към горното, емисията обикновено включва партньорска връзка към продукта, неговото изображение, категория, понякога реферална връзка към партньорската система за уеб администратори, които се интересуват от емисията и искат да инсталират подобна на своите сайтове.

По този начин емисията ви позволява да създадете свой собствен партньорски магазин (витрина). Купувачът отива в уебсайта на рекламодателя само като щракне върху бутона "купи", "научи повече" и т.н. Към този момент той вече има зададена бисквитка за уеб администратори, за да следи по-нататък неговата дейност и да начислява комисионна.

Мога ли да използвам купони за рекламодатели?

Добавяйки купони, промо кодове, специални оферти, отстъпки към вашия уебсайт, вие значително ще увеличите продажбите. Понякога хората, които изобщо не възнамеряват да купуват нищо, когато видят отстъпка, правят импулсивна покупка.

Как да се свържа с рекламодателя?

В някои случаи, особено когато се стартира партньорска програма чрез партньорска мрежа, е по-ефективно да се използва вътрешна системабилети.

Често специалистите от агенцията и партньорите могат да дадат повече професионален съветуебмастър и много по-бърз от самия рекламодател. И ако нямат отговор на вашия въпрос, ще ви свържат с някой от компанията, който може да ви помогне.

Ще има няколко интересни въпроси, за което много опитни уеб администратори трябва да знаят.

Как и защо да използваме прикриване на връзки?

Както ни казва Уикипедия:

Прикриване - техниката на "черно" Оптимизация за търсачки, което се състои в това, че информацията, предоставена на потребителя и на търсещите роботи на една и съща страница, е различна.

Ние използваме прикриване, за да прикрием партньорска връзка. пример:

Защо обикновено се прави:

  • За да направите дълга връзка по-къса.
  • За предотвратяване на изтичане на проводници (когато потребителят умишлено прерязва връзката).
  • За да не изглежда вашият сайт като партньорски сайт.
  • За да не се прехвърля референтно тегло.
  • За да се предпазите от натрапници.
  • За да използвате собствена система за проследяване на поръчки.

Въпреки че в този контекст думата прикриване не е съвсем подходяща. По-добре е този случай да се нарече маскировка. Не се опитваме да повлияем на алгоритмите на търсачките с това.

Какво е пълнеж от бисквитки?

Запълването на бисквитки (изпускане на бисквитки, принудителни щраквания, пръскане на бисквитки) е метод за оптимизация с черна шапка, чрез който бисквитките се подправят в браузъра без знанието на купувача. В резултат на това, когато той направи покупка в сайта на рекламодателя, комисионната се получава от нападателя, а не от уеб администратора, който е довел купувача.

От време на време в мрежата избухват скандали, свързани с това явление. На Запад това лесно се вкарва в затвора.

Ако бъдете хванати да използвате тази технология, можете да забравите за партньорския маркетинг завинаги, тъй като всички основни играчи на пазара споделят такава информация един с друг.

На кои държави трябва да обърнете внимание?

Обикновено се препоръчва да се наблюдава развитието на онлайн търговията в страни като Бразилия, Индия, Китай (Русия също принадлежи тук). Но активната работа се препоръчва в Обединеното кралство, Германия и Франция. Според Центъра за изследване на дребно през 2012 г. тези три държави представляват 71% от цялата онлайн търговия на дребно в Европа. За САЩ като цяло отделен разговор.

Сприятелявайте се със съответните професионалисти в тези страни. Направете чужда локализация за всеки ваш рускоезичен партньорски сайт. По този начин ще можете да покриете допълнително страни като Австралия, Швейцария, френскоговоряща Канада и Белгия.

Която и допълнителна държава да изберете, не забравяйте да направите някои предварителни пазарни проучвания. И обърнете внимание на специфични особености (религия, вярвания, традиции).

Как мога да продължа по-нататъшното си образование?

Използвайте Yandex и търсете материали по заявки, свързани с партньорски (партньорски) маркетинг, CPA, PPA, CPL, CPS... Подобни заявки могат да бъдат въведени в лентата за търсене на дайджестите на блогосферата:

  • http://site/topsape.ru/reader/
  • http://website/www.maultalk.com/forum45.html

Посетете секциите за партньорски програми на форумите searchengines.ru и maultalk.com. Абонирайте се за пет акаунта в социалните мрежи на добре познати партньорски системи.

„Здравей, читателю на дневника на маркетолога. Днес ще засегна една необичайна тема за този сайт. А именно партньорски маркетинг. Защо него? Не мислете, че авторът на блога „удари партньорски програми“ и няма да е интересно по-нататък. Всичко грешно. Добре, признавам си, отчасти не е така. Да, интересувам се от партньорски програми, но не това е смисълът на статията.

Същността на статията е, че днес партньорският маркетинг се превръща в ключово средство за популяризиране на вашите продукти и услуги. Защо? Какви са неговите силни страни и предимства? Това се опитваме да разберем.

Както обикновено, ще започна с основите. Какво е партньорски маркетинг? В Русия този тип маркетинг звучи точно така, в отворените пространства на „буржоазите“ се нарича афилиейт маркетинг. Между другото, заслужава да се отбележи, че „това чудо“ работи не само в онлайн среда, компаниите, които не са в интернет, също го използват доста успешно. Все пак първо първо.

Както винаги, нека се занимаваме с понятията. Освен това думата все още е сравнително нова за руския пазар.

Същност на партньорския маркетинг

Партньорският маркетинг е метод за популяризиране на продукт, при който нашият партньор получава определено възнаграждение за всеки клиент и за всяка реализирана продажба поради (а понякога и въпреки) ) към усилията на същия партньор.

О, не ми харесва точни определениязащото нищо не е ясно. ще ми е по-лесно. Ние плащаме нашите продукти, за да бъдат продадени от нашите клиенти. По-лесно и разбираемо е. Но как се случва на живо?

Например, има компания, която продава определен продукт. Купуваме този продукт (или не го купуваме) и започваме да казваме на приятели, познати (да, на всеки) за него, че това е страхотно нещо. Ако го правим безплатно, това е от уста на уста. Ако получаваме определен процент от всяка продажба, то това вече е партньорски маркетинг. И процентът не е слаб (от 30 до 100).

По същество нашите клиенти стават наши продавачи. Колко продавачи може да наеме всяка компания? десет? сто? Хиляда? Може би това е границата. Колко клиенти има тя? Десетки хиляди? Стотици? милиони? И ако всеки от клиентите започне да продава продукта на компанията, заедно с търговците на фирмата? Колко ще се увеличи оборотът? И то без разходите за реклама.

Как работи партньорският маркетинг?

Нека започнем с офлайн бизнеса. И има много такива примери. Вземете всяка компания за мрежов маркетинг - те плащат такса на своите партньори (а именно това е заглавието на техните търговци) за продажба на продукта на компанията.

Пример търговията на дребно. Вярно е, че срещнах аналог на партньорския маркетинг само в една търговска верига. Не знам как е сега, но преди MVideo издаваше бонус карта с пет етикета. Тези тагове могат да бъдат разпределени на вашите приятели и да получавате бонуси на картата от своите покупки, които могат да бъдат изразходвани в магазините на мрежата до 100%.

Какво пречи този принцип да бъде приложен във всеки бизнес? Например:

- Как разбрахте за нас?

- Вася Пупкин купи от вас, каза: "Трябва да го вземем."

- НО! Е, тъй като Вася Пупкин, ето отстъпка за вас и утре ще се обадим на Вася и ще дадем 10-50-80% от сумата на вашата покупка. Вие също ли искате? Тогава ни разкажете за нас и ние ще ви платим.

- Да? Определено ще ви кажа и ще препоръчам всичките си приятели към вас.

- Чакаме и винаги сме щастливи.

Защо не можем да чуваме този вид диалог по-често? Ние все още плащаме процент от продажбите на нашите служители. Защо да не платим същия процент на нашите клиенти? Има причина да се мисли.

Сега към онлайн. В мрежата всеки втори курс, обучителен семинар, книга се продава чрез партньорски маркетинг. И нищо - те живеят и просперират, само печалбата се изчислява. Предоставена е партньорска връзка, кликнете върху нея потенциален клиент, купува, партньорът получава награда. И всички са щастливи. Компанията, защото продажбата мина. Клиентът, защото е получил ценен продукт. Авторът на ресурса, където беше връзката, получи награда.

Характеристики на партньорския маркетинг в мрежата.

В интернет все пак партньорският маркетинг е много по-разпространен и затова ще говорим за онлайн функции, въпреки че някои от тях са доста подходящи за офлайн. Нека ги изброим:

  • няма нужда да създавате продукта сами
  • няма нужда от изграждане на система за продажби
  • често създателят на продукта предоставя готови схеми и инструменти за промоция
  • понякога дори не се нуждаете от уебсайт
  • минимизиране на риска и за трите страни
  • възможността за използване на множество продукти от различни доставчици (този артикул е за дистрибутори)
  • минимални разходи

Мисля, че има и други характеристики, които не съм посочил. Читателю, какво мислиш, че забравих да спомена тук? Какви са ползите от партньорския маркетинг? Пишете в коментарите, нека обсъдим.

И в края на статията бих искал да дам няколко препоръки, които ще ви позволят да получавате все повече и повече печалба от използването на партньорски маркетинг. Препоръките се основават на много мнения на партньорски търговци.

  1. Определете какво предлагат вашите конкуренти. Ако конкурентите във вашата индустриална ниша предлагат нещо, тогава то работи. И ако работи за конкуренти, ще работи и за вас.
  2. Оценете сами продуктите. Струва си внимателно да обмислите продуктите, които ще продавате чрез партньорски маркетинг. Тогава не би ли било болезнено обидно за препоръки относно ненужни неща. Ако има разбиране, че продуктът ще бъде полезен, вие и вашата среда, не се колебайте да се „борите“.
  3. Създавайте интересно и свързано съдържание. Това може да бъде рекламна публикация, оферта, презентация или нещо друго. Все пак е необходимо да обясните защо сте избрали точно този продукт от стотици подобни.
  4. Експериментирайте с промоционални подходи. Опитайте различни описания и разкази. Какво ще работи и какво не. Правете тестване. Оценете ефективността на инструментите.
  5. Дайте на читателите (това се отнася само за уебсайтове и блогове) няколко начина да получат достъп. Например не само банер в заглавката, но и връзка в текста на статията или коментарите. Трябва да използваме различни възможности.

И в заключение. Партньорският маркетинг е удобен начин за печелене на допълнителен доход от блог, уебсайт или друго съдържание. В същото време това е и колосален начин за увеличаване на печалбата на доставчика на стоки.

Читателю, използвал ли си някога филиал (партньорски маркетинг) в работата си? Споделете своя опит в коментарите, мисля, че мнозина ще се интересуват.

Вашият маркетолог Андрей Варламов.



 


Прочети:



Препинателни знаци в сложно изречение: правила, примери

Препинателни знаци в сложно изречение: правила, примери

1. Простите изречения, които са част от сложното изречение (ССП), се отделят едно от друго със запетаи. Примери: Windows във всички...

Имам ли нужда от запетая преди "как"?

Имам ли нужда от запетая преди

Запетая пред съюза КАК се поставя в три случая: 1. Ако този съюз е включен в обрати, които са близки по роля в изречението до уводните думи, например: ...

Глаголни спрежения. Спиране. Правило за спрежение на глагола

Глаголни спрежения.  Спиране.  Правило за спрежение на глагола

- може би една от най-трудните теми в курса по руски език. Необходимо е обаче да го овладеете добре: нито един не може без глаголи ...

Какво означават две двоеточия в PHP?

Какво означават две двоеточия в PHP?

И така, двоеточие е разделител на пунктуацията. За разлика от точката, удивителния знак, въпросителния знак и многоточия, той няма...

емисия изображение RSS