itthon - Ajtók
CPA üzleti promóció A-tól Z-ig: hogyan működik. Mi az a CPA-marketing és a CPA-hálózatok? Ajánlatok, leadek, részesedés és bevétel Mi az a SPA marketing

Napról napra nő bennünk a pénzkereseti vágy. És nem is annyira a magas megélhetési költségek miatt, hanem azért, mert nem szívesen ülnek reggeltől estig az irodában, megélhetést kapva. Folyamatosan keressük az új, és ami fontos, viszonylag egyszerű módokat a profitszerzésre. Az egyik lehetőségként fontolóra veheti a CPA-marketinget – ez nem új, és más módszerekhez képest meglehetősen összetett, ezért továbbra is működő módszer az interneten történő pénzkeresésre.

Mi ez?

Az affiliate marketing fogalma már régóta ismert. De jelenleg (a CPA-marketinget leggyakrabban állandó bevételnek tekintik), amely abból származik, hogy ügyfeleket vonz a hirdető webhelyére, nem egy egyszerű „link követés” révén jön létre, hanem egy „adott viselkedés” pozíciójából. lehetséges ügyfél.

Mit jelent ez egyszerű szavakkal? Ha korábban a cégek fizettek oldalaik látogatásáért és a bloggerek oldalain történő közvetlen reklámok megjelenítéséért, most a helyzet megváltozott. Az értékesítőknek hatékony, célzott költségvetésre van szükségük. A CPA marketing magában foglalja a beérkező konkrét művelet kifizetését. Regisztráció, feliratkozás a hírlevélre és jelentkezés, egy termék vásárlásának befejezése (ideális esetben) – itt van egy kis lista ugyanazokról a konverziós (kívánt) műveletekről.

Modern internetes marketing

Ha az Internet fejlődésének kezdetén azt mondtuk, hogy a termékleírásokkal ellátott saját weboldal létrehozása és karbantartása a siker 90%-a, akkor ma már az ilyen promóció semmi hozadékot nem hoz. A verseny akkora, és azt is erősíti, hogy az internet szó szerint nem ismer határokat, hogy folyamatosan ösztönözni kell a potenciális fogyasztókat, és „egy adott útvonalon” terelni kell őket. Általánosságban elmondható, hogy ez az internetes marketing. De hol a helye a CPA marketingnek? A hirdetők visszajelzései a módszer hatékonyságáról egyszerűen lenyűgözőek.

Például egy utazási társaság csak a honlapján történő regisztrációért fizet. Ha az ügyfél ezt nem teszi meg, a reklámügynökség nem kap díjat. És fordítva, minél nagyobb az utazásszervező adatbázisa, annál nagyobb a promóciós cég profitja. Ily módon az elkülönített költségvetésből származó források sokkal hatékonyabban oszlanak el.

Sok név - egy lényeg

Tehát teljesítmény, affiliate marketing, affiliate, CPA marketing - mindezek a fogalmak egy olyan modell (szolgáltatások) meghatározására szolgálnak az interneten, amelyben a hálózati felhasználók bizonyos műveleteit fizetik. A szakemberek olyan eszközöket használnak, mint a direkt és SMM marketing, a keresőmotorok promóciója stb. De érdemes odafigyelni arra, hogy a felsorolt ​​modellek mindegyike saját pénzügyi áramlást generál a hirdető fél számára. A CPA marketing (a bloggerek és a közösségi hálózatok aktív felhasználóinak véleménye nagyon meggyőzően hangzik) lehetővé teszi, hogy szinte az első héttől kezdve profitot termeljen.

A modell nem új, de hatékony

Az internetes marketing aktívan fejlődik, és a fogyasztó nem kevésbé aktívan keresi a menekülési módokat, hogy elrejtőzzön a tolakodó közvetlen reklámok elől. Ezért a marketingeseknek egyre elegánsabb módokat kell keresniük a potenciális vásárlók vonzására.

Ahogy egyre kevesebb a kiskapu, a vállalkozások azzal a kérdéssel szembesülnek, hogyan tehetik hatékonyabbá marketing erőfeszítéseiket. Itt jön a CPA-modell segítségére. A befektetés megtérülése közel 100%. Elsősorban azért, mert maga a hirdető sem vár el semmi természetfelettit az oldalára látogatóktól.

Ilyen helyzetben egy digitális ügynökség jelentősen növelheti nyereségét.

Miért szeretik az emberek az affiliate marketinget?

A CPA modell legnyilvánvalóbb előnye a könnyű mérés. Az ügyfél feliratkozott a hírlevélre - fizetett, nem iratkozott fel - elnézést. A hatékonyság meghatározásának ez az egyszerűsége vonzza a promóciós lánc minden résztvevőjét. De természetesen nem ez az egyetlen előny, amellyel a CPA-marketing büszkélkedhet. A szakértők visszajelzései lehetővé teszik, hogy kiemeljük a rendszer népszerűségének következő okait:

Az ajánlat szempontjából ez egy nagyon jövedelmező rendszer a költségvetés elköltésére. A fizetés csak az ügyfél kívánt (és hasznos) tevékenységeiért történik. Ráadásul gyakorlatilag nincs is. Hiszen a kontextuális reklámozásba és a SEO-ba történő befektetésekhez képest az ajánlatok biztosan tudják, hogy elérik a tervezett eredményt.

A marketingszakembereket a leadek megcélzásáért is jutalmazzák. Ezért kénytelenek új, a fogyasztók számára érdekes ösztönzőket kitalálni. Mivel a konverziós műveletek fizetése legtöbbször magasabb, mint a forgalom, a kattintások és a megjelenítések díja, a reklámügynökségek érdeklődnek a CPA-marketing alkalmazása iránt.

Az áttekintő (szórakoztató) oldal tulajdonosa az erőforrásait is magas szinten tartja. Végül is szüksége van az olvasók állandó áramlására, akiknek a CPA-modell keretein belül reklámoznak. Minél nagyobb a portál népszerűsége, annál több lehetőség van pénzt keresni (vagy egyszerűen csak növelni egy akcióért fizetendő összeget).

Általánosságban elmondható, hogy minden résztvevő az alapvető anyagi juttatásokon túl további bónuszokat is kap - a könnyítéstől az erőforrás-fejlesztésig.

Lehetséges lehetőségek

A pay-per-conversion marketing használatának sokféle lehetősége közül kiválasztjuk és figyelembe vesszük a legnépszerűbbeket. A hatékony CPA-marketing, amelynek példái meglehetősen gyorsan tanulmányozhatók, így néz ki:

Oldalak vagy webhelyek értékesítése (egy oldal vagy teljes források céloldalakkal) - itt a látogató teljes körű információt kap a termékről, és átirányítja a gyártókhoz, ahol vásárolhat. A hirdetők feladata, hogy minőségileg ösztönözzék a fogyasztót, hogy valóban meglegyen benne a vágy a termék megvásárlására.

A műveletekért fizetett promóció nagyon hasonlít a hagyományos tartalommarketinghez, de a CPA marketing feltételezi, hogy a fizetés nem a forgalomért vagy a keresési lekérdezés eredményeiben elfoglalt helyért történik, hanem a hálózati felhasználó meghatározott tevékenységeiért.

Webhelyek áttekintése – ezek a források sok információt tartalmaznak a termékekről, azok összehasonlításáról stb. Itt is megjelennek a felhasználói vélemények, vélemények és értékelések. Minden ilyen leírás a hirdető (gyártó vagy hivatalos eladó) oldalára vezet, és ha az ügyfél a linkre kattint, és megvásárolja a terméket, az értékelő oldal tulajdonosa jutalmat kap.

A CPA-lánc résztvevői

Most meg kell érteni, hogy ki és hogyan vesz részt a megbízható pénzügyi áramlást biztosító promóciós láncban. A CPA-marketinget, amelynek áttekintése nagyon változatos, legalább három fél részvételével hajtják végre: a termék eladója - egy reklámügynökség (teljes szolgáltatást nyújtó vagy digitálisra specializálódott) - a blogok és népszerű webhelyek tulajdonosai. Az első kettőt ajánlatnak nevezzük, i.e. olyan személyek, akik fizetést kínálnak azért, hogy webhelyükre vonzzák a fogyasztókat. De ahogy már említettük, a CPA marketing befektetések nélkül (befektetések és tartalomfizetés nélkül) nem csak forgalom; Ez a webhely látogatójának meghatározott tevékenységeiért fizetendő.

Ezért az ismertető oldalak vagy a népszerű információs és szórakoztató portálok tulajdonosai sokkal könnyebben kereshetnek pénzt. Hiszen a napi több tízezer (szakértők szerint a normál statisztika 15-20 ezer) látogatás biztosan biztosítja a szükséges átállások számát. A másik dolog, hogy a fogyasztó egyre igényesebb, és nem könnyű rávenni valamire: erőfeszítéseket kell tennie, és át kell gondolnia valódi ösztönzőket.

Hol használjuk a teljesítménymarketinget?

Webáruházak, kuponok, szolgáltató vállalkozások – ezek a legalkalmasabb projektek, melyeket a CPA marketing segíthet. A bevételek (a szakértői vélemények biztatóak) elérhetik a magas számokat. De csak akkor, ha a webhely tulajdonosa helyesen értékeli közönségét és megfelelő ajánlatokat tesz. A terméknek érthetőnek kell lennie a látogatók számára, meg kell felelnie érdeklődési körüknek és pénzügyi lehetőségeiknek.

Az egzotikus, testreszabott termékek CPA-marketingen keresztüli népszerűsítése nem hozza meg a kívánt eredményt. Végül is kevés az ilyen áruk vásárlója.

Egy kis történelem

A Fluent amerikai ügynökség először beszélt a CPA-megközelítés használatáról a termékpromócióban. Az igazgató szerint a cég az év során 40 millió dollárra növelte bevételét (ez 850%-os az előző évhez képest). Ettől a pillanattól kezdve a szakértők a közösségi hálózatokon történő promóció hatékonyságának növeléséről kezdtek beszélni. Mit csináltak a Fluentnél, amely később CPA marketing néven vált ismertté? A képzés azzal kezdődik, hogy a CPA az angol „cost per action” rövidítése. Szó szerint ez „fizet a cselekvésért”. És akkor szükséges, hogy a hirdető konkrét fogyasztói műveleteket végezzen: kedvelés és megosztás a közösségi oldalakon, promóciós kuponok nyomtatása, hírlevél feliratkozás stb. De erről már a cikk elején szó volt.

Akciónkénti marketingköltség

Az előző cikkben és videóban említettem úgynevezett CPA marketing, mert a VK-n való hirdetés nagyon megfelel neki. De általánosságban az online hirdetésnek ez a jelensége annyira érdekes, hogy érdemes részletesebben is beszélni róla.

Meglehetősen sokat megtudhat róla egy könyvből is, amely a webhelyen való pénzkeresés módjairól szól (13. fejezet – CPA-hálózatok). Most írok egy kis elméletet, majd ajánlok egy csodálatos tanfolyamot ebben a témában.

Mi az a CPA marketing?

A "CPA" rövidítés jelentése "műveletenkénti költség"akciónkénti költség. Néha van PPA is, pl. "műveletenkénti fizetés"fizetés műveletenként. Ez ugyanaz, mint a CPC (kattintásonkénti költség) vagy a PPC (kattintásonkénti fizetés).

Mik a potenciális ügyfelek a CPA-hirdetésekben?

Így a hirdető nem egy kattintásért (az online hirdetés klasszikus modellje) fizet, hanem egy (önmaga számára) hasznos akcióért. Ezért gyakorlatilag teljesen mindegy neki, hogy honnan jön a forgalom, a lényeg a végső.

Általában sok rövidítés lehet itt (CPS, CPR stb.). A lényeg, hogy fizetős akció- egy konkrét művelet, ami bármi lehet:

  • információs termék eladása lemezen
  • Csak CD rendelés (nincs értékesítés)
  • fizikai termék vásárlása
  • vásárlás és ismételt vásárlás az online áruházban
  • regisztráció + % a játékosok befizetéséből egy online játékban
  • profil kitöltése egy társkereső oldalon
  • online bankhitel vagy bankkártya igénylés (mellesleg a Tinkoff KS Bank az elsők között kezdett el reklámozni a CPA-hálózatokban, bár most egyszerűen megteheti)
  • akár jegyet is kiadva valamelyik SPA szalonba
  • sokkal több.

Mi az ajánlat a CPA marketingben?

Itt is minden az angol nyelvből jön. Az „ajánlat” azt jelenti ajánlat, és olyan hirdetési ajánlatra utal, amelyért a hirdető fizet.

Egyes CPA-hálózatokban gyakran hívják az ilyen ajánlatokat programokat.Így nézhet ki például Admitadban:

CPA-hálózati ajánlatok listája (kattintható)

A fenti képen láthatod:

  • ezeket a programokat
  • fizetett művelet (lead)
  • és megjutalmazza, ha gondoskodik a művelet végrehajtásáról.

Ezenkívül minden hirdető általában földrajzi célzást állít be az ajánlatához, és jelzi. A program információiban pedig az affiliate hálózat teljesítménymutatókat ad egy adott ajánlathoz + az affiliate cookie élettartamát (ún. post-click). Példa ugyanarra az Admitadra:

Népszerű CPA-ajánlatok a RuNetben

Általában az összes CPA-ajánlat 4 kategóriába sorolható:

  1. Online játékok
  2. Online áruházak
  3. Bankok
  4. Információs termékek stb. "áru postai úton"

A leghíresebb üzletek talán a Quelle, a Lamoda és a Wildberries. Külön megemlíthetjük az Yves Rocher online áruházat - úgy tűnik, hogy kizárólag Admitadban hirdették, és szinte a CPA-hálózat megalapításának pillanatától kezdve. Egy világhírű márkától származó gyógynövényes kozmetikumokat árulnak, amelyek mellesleg nagyon jó minőségűek - tehát nem bűn, ha a webmesterek reklámozzák őket

A bankok közül megemlíthetjük a Tinkoff KS-t (a CPA-tevékenységet akkor kezdte el, amikor más bankoknak még normál weboldaluk sem volt), valamint a Home Credit Bankot. A műveletenkénti költséggel kapcsolatos pénzügyi témák nagyon jövedelmezőek - nagy kifizetések a webmestereknek egy konverzióért (1000 rubel vagy több), és ennek eredményeként nagyon versenyképesek.

Az információs termékek (lemezes kurzusok vagy online képzési anyagok elérése) között népszerűek a fogyás, a test egy részének megnagyobbításának és egyéb, általában ostobaságoknak a különféle módszerei, amelyeket az emberek szívesen vásárolnak. A „postai áruk” között említhetjük a Green Coffee-t, amely rohamosan fogy.

Bár persze ez utóbbi kategóriában is vannak normális termékek, amelyek az ésszerű vásárlókat célozzák, és nem csak a „türelmetlen fogyasztókat”.

Mit jelent a „csalás”?

Amikor az Admitad éppen elkezdett népszerűvé válni a RuNeten, az ajánlatok többnyire csak online játékokat tartalmaztak, amelyeknek egyszerű regisztrációja jó volt – 1 dollár vagy több. Természetesen sok webmester maga is regisztrált ezekben a játékokban a saját linkjével.

Ez a „csalás” ténye (néha „csalásnak” is nevezik - angolul. csalás – csalás). A fiókokat általában egyszerűen kitiltják ezért.

A CPA marketingben való részvételről

A CPA-hálózatnak és a hirdetőnek időre van szüksége ahhoz, hogy ellenőrizze a forgalom minőségét. Ezért erre az időszakra az Ön által megkeresett pénzeszközöket visszatartják (nem vonhatók ki). „Hold” – angolból. tartani - tartani.

Általános szabály, hogy ha nem vett részt tudatos csalásban, akkor a visszatartási időszak lejárta után minden pénzeszköz átkerül az egyenlegre (kivehető).

Idővel egyes hálózatok csökkentik a tartási időt, ha folyamatosan szállít.

Népszerű CPA-hálózatok a RuNetben

Az első hálózat, amelyről beszélni szeretnék, a . Ez egy CPA-hálózat, amelynek célja a nutra ajánlatokkal való együttműködés. Ezek szépség- és egészségtermékek, más szóval étrend-kiegészítők (étrend-kiegészítők). Az affiliate program fizet a közvetlen értékesítésért, az áruk leszállítása utáni fizetésért, és még az ingyenes próbaminták megrendeléséért is. Érdekes pont az a lehetőség, hogy naponta kétszer fizetést rendelhet. Ugyanakkor a minimálbér csak 3000 rubel. A Geo 60 országot fed le, van hol levezetni a forgalmat.

Azt tanácsolom, hogy figyeljen egy olyan társult programra, amely banki ajánlatokkal működik - Leads.su. Ez egy nagyon jó, jól bevált partnerprogram. Együttműködik az összes vezető bankkal és banki termékkel, valamint mikrofinanszírozási szervezettel. Ha tudja, hogyan kereshet forgalmat a hitelekkel kapcsolatban, feltétlenül dolgozzon ezzel a szoftverrel. Bevételeim képernyőképe.

A leghíresebb (mert az egyik legelső) az Admitad. Valahol 2010 áprilisában kezdett egyre népszerűbb lenni (ekkor tudtam meg róla, de valahogy nem jött össze..) és a fő ajánlatok az online játékok voltak. Most nincs ott semmi. De a kezdők számára ez a hálózat kissé nehézkes lesz.

Ezenkívül ez a társult hálózat szereti megmutatni a partner maximális bevételét az elmúlt 24 órában. A cikk írásakor ez így néz ki:

Maximális bevétel Admitadban 2013.06.28

Ezután megjelent egy kizárólag online játékokhoz készült CPA-hálózat - GameLeads. De mostanra „általános profilú” hálózat lett, és CityAds-nak hívják.

Jól legkényelmesebb hálózat, véleményem szerint ez az Admitad. Különösen jó, hogy van 24/7 és nagyon udvarias technikai támogatás.

További jó CPA-hálózatok

Most egyre több ilyen hálózat jelenik meg. Általánosságban elmondható, hogy az ajánlatok mindenhol ismétlődnek, vagy például az Admitad ajánlatai több kis CPA-hálózatra „oszlanak”, így nincs értelme mindegyikben regisztrálni.

De vannak nagyon érdekesek is – azokat is tudom ajánlani, amelyeket „személyesen ismerek”:

  • Az Advertstar „progresszív” hálózatként helyezkedik el. Valójában nagyon kényelmes, és emellett minden ajánlathoz kiváló minőségű promóciós anyagok tartoznak (teaserek, bannerek - beleértve az animációt és a flash-t).
  • Adwad – valóban exkluzív ajánlatok vannak. Nézze meg te is.
  • A Mixmarket az egyik első CPA-partner a Runeten. Sok érdekesség van, de jelenleg nagyon „nehéz” a felület. Ráadásul ez a hálózat lehetőséget ad.
  • A Biznip egy nagyon érdekes hálózat. A regisztráció meghívásos alapon ajánlott – személyenként egy meghívó. Ha érdekel, feltétlenül írd meg kommentben.
  • Friss, kiváló termék CPA-hálózat: olvassa el.
  • A GdeSlon egy nagy CPA-hálózat, amely kizárólag az online áruházakra összpontosít. Sok eszköz – érdekes XML feedek stb.

Íme még 3 jó CPA-leányvállalat, amelyek ajánlata „postai áru” (többnyire):

  • Elonleads.ru
  • Lead-r.ru (a közelmúltban - 2016. 12. - a felületet teljesen frissítették)
  • M1-shop.ru

Egy viszonylag új és nagyon jó minőségű CPA hálózat - átgondolt felület, szép dizájn és különféle eszközök + sok pénzfelvételi lehetőség.

Sokkal több hálózat létezik, kicsik és nagyok egyaránt. De néhányuk nem túl érdekes, a másik részét pedig jobb, ha nem mutatjuk be

Pénzt keresni a CPA marketinggel

Kellő körültekintéssel és megfelelő stratégiákkal a bevétel nagyon jó lehet.

Személy szerint még nem dicsekedek itt, mert ahogy nemrég rájöttem, elkövettem egy nagy hibát: Csak oldalakat használtam. Azok. Minden hirdetési ajánlat tematikus forgalmat kapott a weboldalakon elhelyezett bannerekből.

Természetesen ez egy jó lehetőség. Ha azonban komolyan gondolja a CPA-bevételek elérését, akkor feltétlenül, ahogy mondani szokás, önteni a forgalmat ajánlatokért. Azok. reklámot vásárolni (kontextuális, teaser, VK stb.) és hirdetni a hirdetők ajánlatait.

Ez végül azután jutott eszembe, hogy Artur Mustaev, a tanfolyam szerzője megkeresett „Egy millió rubel a CPA marketingre”. Általában nem ajánlok olyan tanfolyamokat, amelyeket nem ismerek. Megismerkedtem ugyanazzal a tanfolyammal, és általában sok mindenre rájöttem...

Tanulmányozhatja az ingyenes tananyagokat – még a belőlük származó információk birtokában is el kell kezdenie a cselekvést. A kurzus szerzője már sok milliót keresett egyszerű társprogramokon és CPA-hálózatokon – így van mit mesélnie.

Általában talán ezek a legjobb oktatóvideók arról, hogyan lehet pénzt keresni a RuNeten. Természetesen nem tanultam az összes Runet tanfolyamot, és nem is igazán szeretem csinálni, de azt, hogy Andrej milyen anyagokat készít, és ami a legfontosabb, hogyan csinálja, alapos tanulmányozást érdemel.

Hirdetők és webmesterek a CPA-hálózatokban

A webmester olyan személy, aki regisztrál a CPA-hálózatba, és forgalmat irányít az ajánlatokhoz. Pénzt fogad online.

Így minden hálózat közvetítő a hirdetők és a webmesterek között (ebből él..).

Itt az az érdekes webmester lesz hirdető minden egyéb internetes hirdetési szolgáltatásban - teaser/banner hálózatok, kontextuális hirdetési rendszerek stb. Mert már itt pénzt kell majd költenie forgalmat vásárolni.

Egyébként hogyan lehet pénzt keresni a CPA-ból?

Mit kell tenned, hogy elkezdj pénzt keresni a CPA marketinggel? Csak néhány egyszerű lépés – ismét megmutatom, az Admitad példaként (mivel a felülete különösen kényelmes):

  1. Bejegyzés
  2. Webhely csatlakoztatása: kattintson a „Webhelyek” => elemre "Webhely hozzáadása", válassza ki a típusát, és adja hozzá.
  3. Válasszon egy ajánlatot: „Programok” => „Minden program”

    Ajánlat kiválasztása az Ad1-ben

    Válasszon egy ajánlatot a megjelenő listából. Ha hirdetni kívánja a webhelyén, válassza ki az oldal témájának megfelelően, ellenkező esetben kiválaszthatja a neked tetszőt (nem kell túl közelről megvizsgálni az EPC és CR mutatókat – később lesz szó)

  4. A hirdetési ajánlat kiválasztásakor figyelni kell arra Földrajzi célzás- azaz Mely országok lakosai számára jelenítse meg ezt az ajánlatot? Ha például a földrajzi célzásban csak Oroszország van feltüntetve, de Ön Ukrajnából hozott forgalmat, és konverzió történt, akkor az NEM számít bele.
  5. Ezután kattintson a „Hozzáadás” gombra, elfogadja a hálózat/hirdető szabályait, és máris megkapja a kapcsolt linket:

    Példa egy ajánlatra az Ad1-ben (kattintható)

  6. ..de jobb, ha először az ajánlat nevére kattintasz, és többet olvashatsz róla. A legfontosabb dolog, amire figyelnie kell, ismét a földrajzi célzás:

    Mely országokból érkezik forgalom?

    és a fogadott forgalom forrásai:

    A fogadott forgalom forrásai

  7. Most már elegendő információ áll rendelkezésre az ajánlathoz való csatlakozáshoz - kattintson a „Hozzáadás” gombra:

    Ajánlat összekapcsolása az Ad1-ben

Már csak egy pillanat van hátra. Nevezzük a streamet valaminek (nevezhetjük az ajánlat „nevének”), válasszuk ki a platformot

Folyamatbeállítások az Ad1-ben

és ha szükséges, jelölje meg a céloldalakat (a forgalom céloldalai)és tömegközlekedési oldalak (ahová a forgalom a céloldalra lépés előtt megy).

Most ennyi – az alapbeállítások elkészültek, megtekintheti a továbbiakat. Valójában a választás és a csatlakozás gyorsabban fog megtörténni, mint annak elolvasása, hogyan történik.

Kattintson a „Stream létrehozása” gombra, és szerezze be a linket. Ide kell terelni a forgalmat.

Meg is határozhatja Alszámla(a hivatkozások forrásának nyomon követéséhez - nevezze, ahogy akarja; használhatja a kedvcsináló hálózati makrókat). És - Mélylink(ha a forgalmat a hirdető webhelyének bármely belső oldalára kell irányítania):

Ez az.

Az EPC-t és a CR-t fentebb említettük.


Ezeket a mutatókat azonban nem szabad különösebb jelentőséget tulajdonítani az ajánlat kiválasztásakor, mert sok tényezőtől függenek.

A CPA-marketing jelentése a nevéből adódik: a CPA vagy a Cost Per Action az affiliate marketing (Affiliate Marketing) egy formája, amelyben olyan ajánlatokat hirdet, amelyek bizonyos műveletet igényelnek a jutalom megszerzéséhez.

Foglalkozzunk azzal, hogy az „akció” szó nem csak vásárlást jelent: lehet fájl letöltés, társkereső oldalra való regisztráció, profil létrehozása egy online játékban, email cím/telefonszám megadása lead űrlapon landoláskor. oldalak, és így tovább.

A nagyvállalatok hajlandóak fizetni partnereiknek a leadek generálásáért. Utóbbiak profitálnak ebből, mert nem kell önmagukban értékesíteniük a nyereséghez. Másrészt a vállalatok is profitálnak ebből a konstrukcióból: ha az utalás egy fizetett vagy előrehaladott tervre való frissítéshez vezet, a vállalat a jutalék 100%-át megtartja.

Ebben a cikkben közelebbről megvizsgáljuk, hogyan működik ez a rendszer.

1. lépés: Csatlakozás CPA-hálózatokhoz

Először is, a CPA-hálózatok ajánlatainak népszerűsítéséhez csatlakoznia kell hozzájuk.

Ez a folyamat szigorúbb, mint a társult programok, ahol egyszerűen létrehozhat egy ingyenes fiókot anélkül, hogy végigmenne a jóváhagyási folyamaton. Az a tény, hogy a múltban sok csalás és hamis leadek „generálása” volt a céloldalakról, ami sokba került a hálózatoknak és a hirdetőknek.

Képzeld csak el: még ha a jutalék 10 rubel minden megadott telefonszám után, akkor százezer szám már 1 000 000-et hoz, szerinted milyen nehéz lesz a csalóknak botokat fejleszteni, amelyek hamis leadeket vezetnek be a CRM-be, hogy kereshessenek. hat számjegyű összeget az ilyen ajánlatokból?

Ennek megakadályozására a CPA-hálózatok szigorú követelményeket támasztanak a partnerekkel szemben, amelyeket az alábbiakban tárgyalunk.

2. lépés: Keressen promóciós ajánlatot

Mielőtt elkezdené a keresést, válassza ki a rést, és ragaszkodjon hozzá, amíg meg nem látja az eredményeket. Számos CPA-hálózati leányvállalat ugrik a játékajánlatoktól a randevúzási ajánlatokon át az üzleti tranzakciós ajánlatokig és így tovább. Ez nem visz sehova. Ha nem tudsz profitot termelni egy bizonyos vertikumban, akkor nincs értelme egyikről a másikra ugrálni.

Miután eldöntötte a rést (mondjuk az online játékok), folytassa a következő lépéssel: kérdezze meg partnerprogram-menedzserét, hogy mely játékajánlatok váltanak jelenleg jól. A CPA-k általában rendelkeznek ezekkel az adatokkal, és az a feladatuk, hogy segítsenek pénzt keresni, ezért ne féljen felvenni velük a kapcsolatot és segítséget kérni. Valószínűleg 1-2 napon belül elküldik a játékajánlatok listáját.

Egy másik jó mérőszám az ellenőrzésre a hálózat kattintásonkénti bevétele (EPC). Ez nem mindig pontos mérőszám, de képet ad arról, hogy egy adott ajánlatnál milyen jó lehet a bevételi potenciál.

Egyes forgalmi források, mint például a Pay Per View, a PPV vagy a Pop-Up, nem tesznek lehetővé külön letöltési ajánlatokat, ezért győződjön meg arról, hogy ajánlata megfelel a kiválasztott forgalmi forrásnak.

3. lépés: Forgalomgenerálási módszer kiválasztása

Az ajánlatát követő forgalom nélkül nem fog pénzt keresni. Számos módja van annak, hogy vonzzák őt. Választhat, hogy ezt megteszi, vagy ha a pénztárca megengedi, támaszkodhat a fizetős forgalomra, mivel az kiszámíthatóbb, gyorsabb és skálázhatóbb.

Ne feledje, hogy egyes ajánlatok csak bizonyos potenciális ügyfelek generálási módszereket engedélyeznek. Olvassa el figyelmesen az ajánlat leírását, és ha bizonytalan a feltételekkel kapcsolatban, kérjen segítséget egy menedzsertől. Az alábbiakban egy példa látható egy ilyen leírásra:

Fontos megnézni a korlátozásokat is. A leggyakrabban tiltott források a következők: Incent, apróhirdetések, Twitter, SMS, e-mail marketing, védjegylicit, Facebook korlátozott promóciók és társregisztráció.

Ha konverziót generál, de a fenti listában említett stratégiák egyikét használja, akkor nem kap pénzt, és ki lesz tiltva ebből az ajánlatból.

4. lépés: A konverziók számának növelése a promóció során

A cikk elején leírtak szerint, ha egy potenciális ügyfél intézkedik, Ön jutalékot kap. Sok kapcsolt marketingszakember egyszerűen elindít olyan kampányt, amely közvetlen linket tartalmaz az ajánlati oldalra, majd megvárja a konverziót. Ez teljesen normális – pusztán a közvetlen linkeken keresztül elég sok profitra tehet szert.

Ha azonban növelni szeretné konverzióit és minőségibb eredményeket szeretne elérni, akkor erősen javasoljuk, hogy fontolja meg saját céloldal létrehozását. A landing az az oldal, amelyre potenciális ügyfele egy hirdetésre vagy más linkre kattintás után kerül. És mivel a kialakítása a leadek előzetes értékesítését, előkészítését és rögzítését, minősítését, vagy akár csak azokat a feltételeket hivatott megteremteni, amelyek mellett a látogató valamilyen apró kötelezettséget vállal, az ilyen oldalt landing oldalnak (vagy pre-landing oldalnak) nevezik.

Egyes esetekben a landing előtti oldalak nagyon hatékonyak. Például egyszerűbb velük párhuzamosan dolgozni több, azonos témájú ajánlattal.

Minél jobb a közbeiktatott céloldal, annál magasabb a konverziós százalékos arány ahhoz képest, hogy a forgalmat közvetlenül küldi, például egy közösségi hálózatról vagy egy hirdetésből. Ideális esetben a más forrásból érkező forgalom kb. 50-75%-ának az ajánlatba továbbítását teszi lehetővé, miközben 3-5-szörösére növeli a konverziót.

GYÓGYFÜRDŐ- angol nyelvből kölcsönzött - CostPerAction, szó szerint "price per action"-ként fordítva. A CPA marketing több éve jelent meg, és kereseti potenciált tekintve már egy nagyságrenddel megelőzi a hagyományos webmasteringet (honlapok készítése, fejlesztése, népszerűsítése).


A felhasználó által végrehajtott műveleteket hasznosnak nevezzük, és két csoportra oszthatók:

* PPS (paypersale) - jutalom az eladásokért. Az ügyfél egy adott terméket rendel és vásárol – Ön vagy az eladás százalékát, vagy egy meghatározott díjat kap.

Mennyit kereshet? A bevétel elvileg korlátlan. Egyes CPA-hálózatokon közzéteszik az egy webmester által naponta keresett maximális összeget, amely gyakran meghaladja a százezer rubelt, ami első pillantásra irreálisnak tűnik. De észre kell venni, hogy nem kezdő kap ilyen jövedelmet, hanem mester.

Talán sokakban felmerül a kérdés: mivel nyereséges, miért nem vesz részt mindenki a CPA marketingben? Két ok:

* A közelmúltban megjelent a CPA üzlet Oroszországban. Külföldön jelenleg nagyon nehéz a nulláról „kezdeni” (pénz, tudás, tapasztalat nélkül).

* Félelem az interneten való pénzkereséstől általában. Sokan félnek attól, hogy „kiégnek”, vagy elvesztegetik az idejüket, ezért nem cselekszenek.

CPA-séma

A CPA marketinglánc 4 linket tartalmaz:

* CPA hálózat. Figyelemmel kíséri a szabályok betartását a partner és a cég részéről, egyfajta megbízható kapcsolat, amelyért saját százalékot kap.

* Partner (=webmester). Bármilyen elérhető eszközzel forgalmat vonz a cég weboldalára (a képességei és tudása alapján).

* Felhasználó (=látogató, potenciális ügyfél). A webmester egyedi hivatkozásán keresztül felkeresi a cég weboldalát, elvégzi a szükséges műveleteket, amelyekért fizet.


Alapvető CPA-kifejezések

* Forgalom - bármely webhely látogatói.

* Az ólom a leghasznosabb művelet.

* A forgalmi arbitrázs a látogatók vásárlása és továbbértékesítése, egy helyen történő nyereséges beváltása és egy adott CPA-hálózati ajánlat oldalára történő átirányítás, profitszerzés céljából.

CPA-hálózatok

Nagyon sok CPA-hálózat létezik, bemutatjuk a legnépszerűbb és bevált hálózatokat:

* Admitad. Minimális visszavonási összeg - 300 rubel. Affiliate - 5%. Működik a közösségi hálózatokkal. Kezdetben a hálózat csak játékokkal működött, de mostanra bővült a tevékenységi kör. Az oroszlánrész az online áruházaké. Saját fóruma van, versenyeket, webináriumokat stb.


* Ad1. Intuitív kezelőfelülettel rendelkezik, amely nagy szerepet játszik, amikor az újoncok hálózatot választanak. Ez a CPA-hálózat egyfajta irányadó az orosz CPA-marketingben: sok más hálózat is átveszi az ötleteit. Minimális visszavonási összeg - 800 dörzsölje.


* Actionads. Minimális kifizetés - 300 dörzsölje. Affiliate - 5%. Meglehetősen fejlett hálózat, kezdőknek és tapasztalt felhasználóknak egyaránt alkalmas.

* Myragon. Az 1. szintű társult programok számában benne van. 5% - jutalom az utalásokért.


* Mastertarget. A minimális kifizetési összeg 300 rubel, a fizetés havonta kétszer történik. Lehetőség van további bevételre utalással, jutalmukból 30%-os levonás.



* CityADS. A fő szakterület az online játékok, bár más ajánlatok is jelen vannak. Hátrány: hosszú válaszidő a technikai támogatástól.


Hogyan válasszunk jövedelmező ajánlatot?

A következő pontokra hívjuk fel a figyelmet:

* Az első kiválasztási kritérium a rangsorban elfoglalt hely. Minél magasabb, annál megbízhatóbb, jövedelmezőbb és jövedelmezőbb. De nagyszámú partner dolgozik magasra értékelt ajánlatokkal, ami azt jelenti, hogy nő a verseny.

* A társult vállalkozás indulásának dátuma. Ha egy program nemrég indult és már népszerűvé vált, akkor nagyon ígéretes.

* Konverziós ráta (CR). A programban százalékban jelenik meg, és a szokásos átmenetek és a hasznos műveletek számának arányát jelenti. Például: CR = 0,5% - ez azt jelenti, hogy átlagosan 200 hivatkozott látogatóból csak 1 végzi el a szükséges hasznos műveletet.

* Tartsa az időt. Minél kisebb, annál kényelmesebb az Ön számára. Tegyük fel, hogy aligha van értelme egy kezdő CPA-webmesternek 2 hónapot várni egy elvégzett művelet ellenőrzésére.

* Elfogadható forgalomtípusok.

Példa ajánlatokra az Ad1-en.


A forgalom típusai:

1. E-mail forgalom. Kedvezményes áruvásárlási ajánlatok postázása.

3. Pénzvisszafizetés. A potenciális vásárlónak ajánlatot tesznek egy termék megvásárlására bizonyos visszatérítés mellett. Például: egy könyv az ajánlati oldalon 500 rubelbe kerül, és az eladásért 100 rubelt kap (webmesterként), minden vásárlónak valamilyen meglepetést ad 50 rubelért (vagy eladja a könyvet 450 rubelért), végén mennyiségben veszed - több eladást csinálsz ebből a könyvből, de már nem 100, hanem 50 rubelt kapsz minden eladásból.

5. Felugrik. Felugró ablakok.

6. Motivált forgalom. Valamiféle bónusz ígérete a felhasználónak bizonyos műveletekért. Népszerű az online játékokban: érd el a 3. szintet és kapj ajándékba például 101 gyémántot.

Hogyan kezeljük a teljesen új ajánlatokat statisztikák nélkül? Itt két lehetőség van:

1. Megvárod, amíg a programnak lesz statisztikája, és akkor dolgozol vele, vagy nem.

Ezenkívül a fejlesztés kezdeti szakaszában lévő ajánlat kedvező feltételekkel vonzza a partnereket.

Partnerprogram kiválasztásakor feltétlenül olvassa el a leírást, és ismerkedjen meg a szabályaival. Figyelmetlenségük megszegése a jutalmak kifizetésének elmaradását és a fiók blokkolását vonhatja maga után.

Ha úgy dönt, hogy online játékot választ, nézze meg a játék népszerűségét az értékelések alapján, fórumokon, keressen róla információkat a keresőkben, és kapjon általános képet. Plusz lesz a regisztrációs díj. Magának a regisztrációnak pedig a lehető legegyszerűbbnek kell lennie, hogy a hivatkozott felhasználónak legyen türelme az összes mezőt kitölteni és a négyzeteket bejelölni. Ha az ajánlat fizeti a játékot, és nem a regisztráció ténye, akkor ebben is találhatsz egy pozitívumot: ha az ügyfél a játékban marad, akkor rendszeresen passzív bevételt hoz.

CPA forgalom – honnan szerezhető be?

* A saját, már előléptetett VK-csoportod, osztálytársaid stb. vagy blogod.

* Bannerek, kedvcsinálók és kontextus elhelyezése. Elhelyezheti ezeket akár a saját weboldalán, akár máson, de ehhez még egyeztetnie kell a tulajdonosokkal, és természetesen nem ingyen.

Az útmutató elolvasása után nem lesz képes azonnal meggazdagodni. Nem fogok pénzt odaadni, de megmondom, hogyan lehet megkeresni. Valójában itt vannak a válaszok az affiliate marketinggel kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre. Ön dönti el, hogy használja-e ezt az anyagot vagy sem.

Alapszintű

Az útmutató ezen része válaszokat tartalmaz a kezdők által leggyakrabban feltett kérdésekre. Azoknak szól, akik még soha nem dolgoztak affiliate programokkal, és csak most készülnek elindulni.

Mi az affiliate marketing?

Az affiliate marketing egy adott akcióért fizetett marketing, amikor egy partner (webmester, affiliate, hirdető) meghirdeti egy eladó (hirdető) termékét vagy szolgáltatását, és minden egyes eladásért, regisztrációért vagy előfizetésért jutalmat kap. A leggyakoribb interakciótípusok az affiliate marketingben:

  • PPL (Pay Per Lead) – fizetés a kezdeti műveletért (lead). Például egy regisztrációs űrlap kitöltése egy webhelyen.
  • PPA (Pay Per Action) – fizetés egy adott műveletért (mélyebb, mint egy lead). Például egy felhasználó eléri a 10. szintet egy online játékban.
  • PPS (Pay Per Sale) – eladásonkénti fizetés (fix vagy %).

Az affiliate marketing 1994-1996-ban kezdődött nyugaton. Az úttörők a CDNow és az Amazon voltak.

Az affiliate marketingben számos mód létezik az interakcióra, amely számos résztvevőt érint. De ez két entitás kölcsönösen előnyös partnerségén alapul:

  1. a termék vagy szolgáltatás tulajdonosa;
  2. Olyan partner, aki tudja, hogyan kell eladni ezt a terméket vagy szolgáltatást.

A külföldi webmesterek előszeretettel mondják, hogy az affiliate marketing az a művészet, amikor egy terméket jobban adunk el, mint a tulajdonosa, és pénzt keresünk vele. Sok arany és platina webmester (ahogy egyes társult programokban hívják) gyakran valójában sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik az értékesítésben, mint a kezdő hirdetők. Ezáltal olyan forgalmat tudnak biztosítani a hirdetőnek, amivel folyamatosan bővítheti üzletét, maguk a webmesterek pedig nyugodtan élhetnek valahol Thaiföldön a cserébe kapott jutalékból.

Mennyit lehet keresni affiliate marketinggel?

A 2013-as Affiliate Summit AffStat Report szerint a webmesterek évente a következő korlátokon belül keresnek affiliate marketingből:

  • 39,9% – kevesebb, mint 5000 dollár
  • 11,8% – 5000 dollárról 9999 dollárra
  • 13,1% – 10 000 dollárról 24 999 dollárra
  • 5,9% – 25 000 dollárról 49 999 dollárra
  • 9,2% – 50 000 dollárról 99 999 dollárra
  • 2% – 100 000 dollártól 199 999 dollárig
  • 2% – 200 000 dollárról 299 999 dollárra
  • 2% – 300 000 dollárról 399 999 dollárra
  • 2% – 400 000 dollárról 499 999 dollárra
  • 3,3% – több mint 500 000 dollár
  • 9,8% – nem volt hajlandó nyilvánosságra hozni az összeget

Most hasonló havi adatokat mutatunk be Oroszországra vonatkozóan (kutatás):

  • 23% - legfeljebb 3000 rubel
  • 25% - 3000 és 10 000 rubel között
  • 30% - 10 000 és 50 000 rubel között
  • 11% - 50 000 és 100 000 rubel között
  • 7% - 100 000 és 300 000 rubel között
  • 4% - több mint 300 000 rubel

Sajnos az affiliate marketing nálunk nem annyira fejlett, mint Nyugaton. Ezért a fenti számok az átlagos Runet webmester teljes bevételét jelentik. Ez magában foglalja a linkeket, a kontextust és a közvetlen hirdetési értékesítést, nem csak az affiliate marketinget.

A külföldi adatokat elemezve azonban arra a következtetésre juthatunk, hogy az affiliate marketing anyagilag semmiben sem különbözik a szokásos munkától. Így a webmesterek mindössze 17%-a jegyezte meg, hogy jövedelme megegyezik az Egyesült Államok átlagfizetésével, vagy meghaladja azt.

Ezért nem szabad eleve aranyhegyekre számítani. Bár vannak webmesterek, akik jó pénzt keresnek az affiliate marketingből. Például a világhírű ausztrál blogger, Darren Rose (ProBlogger) idén ünnepelte 10 éves munkáját az Amazon affiliate programmal (talán valamikor később lefordítom a jubileumi bejegyzését). Íme a megbízási menetrendje:

Előző cikkemben egy másik külföldi bloggert, Glen-t (a ViperChill blog szerzőjét) néztem ki. Egy hetet töltött azzal, hogy elszívja a Facebook közösségi hálózat forgalmát.

És 2010-ben volt egy bejegyzésem, amelyben richoffyou elvtársról beszéltem. 2009-ben van.

Fokozatosan áttérünk a burzsoáziából a hazai kézművesek felé.

Nos, néhány képernyőkép a fizetésekről (a Webmoney-n):

Bár sok webmester további bevételi forrásnak tekinti az affiliate marketinget, és egyúttal hivatalos munkát is végez.

Ez 100%-ban passzív jövedelem?

Ó, az interneten végzett 5 év alatt hányszor hallottam ezt a kifejezést - „passzív jövedelem”. Pontosan, a legtöbb kezdő pénzkereső dédelgetett álma: nem csinálni semmit, és pénzt kapni.

Ha passzív jövedelem alatt olyan konstrukciót értünk, amelyben minden folyamat automatizálva lesz, és havonta csak egyszer kell pénzt levonni a kártyájáról, sietek csalódást okozni. Számos folyamatot automatizálhat. Tekintettel azonban az affiliate marketing fejlődési sebességére, egyszerűen lehetetlen 100%-ban passzív rendszert létrehozni. Folyamatosan dolgoznia kell.

Mi az a társult program?

Az affiliate program olyan üzleti megállapodás, amelynek értelmében az egyik fél (a hirdető) vállalja, hogy pénzt fizet a másik félnek (a webmesternek) az útmutató elején megadott modellek egyike szerint. A vevő követi a webmester affiliate linkjét a hirdető webhelyére, és a webmester pénzt kap a vevő szerződésben meghatározott további intézkedéseiért.

A webmester minden visszaigazolt leadért vagy rendelésért pénzt kap.

Webmesterek fő szakterületei affiliate marketingben

Ha az affiliate marketing területén dolgozik, szinte bármilyen marketingeszközt használhat az interneten (ha ezt egy adott hirdető szabályai lehetővé teszik). Kiemeljük a főbbeket.

  1. Tartalom. Ebben az esetben a webmester önállóan hoz létre online tartalmat, vagy ösztönzi webhelye látogatóit ilyen tevékenységekre.
  2. Kuponok. A projektjeik webmesterei kuponokat, promóciós kódokat és hirdetői kedvezményeket gyűjtenek össze és osztanak ki.
  3. Információs hírcsatornák. A webmester egy webhelyet hoz létre egy speciális hirdetési hírfolyam segítségével egy adott ajánlathoz vagy termékhez.
  4. Bannerek. Partner bannerek elhelyezése a weboldalakon.
  5. Email. Reklám ajánlatok terjesztése e-mailben.
  6. Motiváció. A webmester felkéri a felhasználót, hogy vásároljon a hirdető webhelyén, cserébe bizonyos virtuális kiváltságokért, kedvezményekért stb.
  7. Mobil. A webmesterek a releváns ajánlatok (adott kampányoktól a mobilalkalmazásokig) mobilforgalommal való munkára specializálódtak.
  8. S.E.M.. A webmesterek SEO és kontextuális hirdetési készségeik segítségével irányítják át a felhasználókat a keresőmotorokból a hirdető webhelyére.
  9. SMM. A közösségi hálózatokról (VKontakte, Odnoklassniki, Twitter, Facebook, My World stb.) érkező forgalom átirányítása a hirdető webhelyére.
  10. Videó. Potenciális vásárlók vonzása a hirdető webhelyére videotartalom segítségével.

Valójában a legtöbb tapasztalt webmester nem támaszkodik egyetlen eszközre sem, hanem megpróbálja azokat harmonikusan kombinálni.

Hogyan és hol kezdjem?

Mielőtt elfogadná Önt az affiliate marketing világába, egy hirdetőnek tudnia kell, honnan érkezik a forgalom, és milyen minőségű lesz. Ezért először létre kell hoznia egy webhelyet. Azt javaslom, hogy válasszon valami egyszerűt, például egy WordPress-alapú blogot.

És csak ezután regisztráljon bátran a legnagyobb társult hálózatokba és programokba.

Mennyi pénz kell az induláshoz?

Egy normál affiliate rendszer soha nem számít fel pénzt a regisztrációért. Ezért az induláshoz minimális befektetésre lesz szüksége. Egy domain saját webhelyéhez körülbelül 100-150 rubelbe kerül (évente). Nos, körülbelül havi 10 dollárért kaphat tárhelyet.

Bár elméletileg, ha olyan alapvető ajánlatokkal dolgozik, amelyek az eladások százalékát fizetik, és bármilyen forgalmat elfogadnak, minden csak a szabadidején és a készségeken múlik.

Elkezdhetek dolgozni saját weboldal nélkül?

Kétségtelenül. De ha egyáltalán nincs ismereted az internetes marketing területén, akkor is azt javaslom, hogy kezdj egy weboldallal.

Elindíthat például egy hirdetési kampányt a Yandex.Directben, és a kontextuális hirdetésekből a forgalmat a hirdető webhelyére irányíthatja. Csinálhatsz e-mail marketinget. A végén létrehozhat egy jó nyilvános oldalt a VKontakte-on, és elhelyezhet társult linkeket a falon.

A legtöbb hirdető azonban szereti a keresési forgalmat. Így könnyebb lesz az oldallal dolgozni. És senki sem akadályozza meg, hogy nyilvános oldalt adjon hozzá. Csak ne felejtse el ellenőrizni egy adott hirdető munkakörülményeit, mielőtt elkezdi a forgalmat. Ha például nem fogadja el a közösségi hálózatokról érkező forgalmat, és utolér egy csomó felhasználót a VKontakte-ból, bizonyos szankciók vonatkozhatnak rád (akár a fiókjának a társult hálózatból való törlését is beleértve, jutalékok fizetése nélkül).

Mennyi ideig tart?

Annyi pénzt és erőfeszítést fektethet be, amennyit hajlandó megengedni magának. Vannak, akik heti 2-3 órát, vannak, akik napi pár órát, és vannak, akik heti 40 órát (vagy még többet) szánnak az affiliate marketingre.

A legfontosabb dolog: ha például egy irodában dolgozik, ne hagyja fel a munkáját, és ne menjen el még ma. Szánj rá néhány órát a hétvégén a kezdéshez. Helyezze magát kényelembe, szerezzen tapasztalatot, dolgozzon bizonyos eszközökkel. És amikor az affiliate marketingből származó bevétele legalább megegyezik a hivatalos fizetésével, akkor gondolkodhat a kilépésen.

Milyen műszaki ismeretekre van szükségem az induláshoz?

A programozókkal, tervezőkkel, tördelőtervezőkkel és más internetes vállalkozókkal ellentétben ahhoz, hogy webmesterként kezdjen karriert az affiliate marketing területén, nincs szüksége speciális műszaki ismeretekre.

Igen, persze, ha rendelkezik programozási ismeretekkel, akkor sokkal könnyebben indul el. De végső soron minden konkrét szempont kiszervezhető, vagy kész megoldásokat, például hírcsatornákat és a partnerrendszerek által biztosított egyéb eszközöket használhat.

Hirdethetek-e termékeket vagy szolgáltatásokat különböző hirdetőktől ugyanabban a résben?

Biztosan. Közönséges szabadúszóként szabadon választhatja ki azt az ajánlatot, amelyből pénzt szeretne keresni. Még soha nem láttam, hogy hirdető tiltaná a versenytárssal párhuzamosan dolgozni.

Vannak bizonyos korlátozások, például a versenytársak reklámanyagainak felhasználásával kapcsolatban. De minden ilyen finomság általában a munkakörülmények között van megfogalmazva. Nos, ne felejtse el betartani a „Reklámról” szóló szövetségi törvényt.

Melyik társult programot válasszam?

A társult programok két típusra oszthatók:

  1. Affiliate rendszer/hálózat (affiliate programok aggregátora). Például AD1. Itt egy közvetítő (hálózat) jelenik meg a webmester és a hirdető között, amely mindkét fél számára kényelmes technológiai platformot biztosít az interakcióhoz. Ebben az esetben a hirdetőnek nem kell erőfeszítést pazarolnia saját platform létrehozására, és minden erőforrását üzletfejlesztésre fordíthatja. Másrészt a webmesternek nem kell időt, erőfeszítést és pénzt költenie a szükséges modulok, bővítmények, feedek és egyéb eszközök fejlesztésére. A forgalomra tud koncentrálni. Ráadásul az affiliate hálózat gondoskodik arról, hogy a hirdető és a webmester ne tévessze meg egymást.
  2. Saját társprogram. Például CPAZilla, VseMayki. Ez eltávolítja a közvetítőt. Csak a hirdető és a webmester marad hátra, minden következménnyel együtt.

Most a RuNeten a társult hálózatok és programok riasztó sebességgel nyílnak és zárnak, gyakran sok negatív véleményt hagyva maguk után. Ezért itt nem készítek listát az összes jelenleg működő szolgáltatásról. Az aktuális piaci szereplők mindig megtalálhatók a blogszférában vagy a fórumokon.

A kényelem kedvéért közlöm a társult program-összesítők listáját, amelyet a Runet webprojektek bevételszerzése című éves tanulmányban találhat (jelenleg 2013 elején):

  • ActionPay
  • Admitad
  • Haladás
  • Cityads
  • CPA hálózat
  • Himba
  • Leadgid
  • Leads
  • LeadsLeader
  • Myragon
  • TradeDoubler
  • TradeTracker
  • Hol van az elefánt
  • Mixmarket

Minden társult hálózatnak megvannak a saját szabályai és működési feltételei. Ugyanazok a hirdetők gyakran több társult hálózattal dolgoznak egyszerre. Azt javaslom, hogy kezdje az Admitaddal, a Cityads-el, az AD1-gyel vagy a Mixmarket-el.

Mit válasszunk: társult hálózatot vagy társult programot?

Ahogy szeretné. Jól tudok hálózatokkal dolgozni, amelyek listája fent található. Miért?

  • A munkához szükséges eszközök legszélesebb választéka, kezdve a szokásos bannerforgatóval és a kuponos vagy pénzügyi hírcsatornákig.
  • Minden pénz egy helyen összpontosul, és ugyanazon a napon érkezik meg. Nem kell megvárnia, amíg eléri a minimálbért egy tucat társult programban.
  • Kényelmes statisztikai és konverziókövető rendszer.
  • Nincs probléma a szerződéskötéssel.
  • A kontextuális hirdetés és a közösségi hálózatokon történő hirdetés előnyei.
  • Versenyek és promóciók.
  • Képzési programok.
  • Kártérítés.
  • stb.

A társult hálózatokban azonban nem mindig lehet megtalálni a megfelelő hirdetőt. Egyes nagyvállalatok szívesebben fejlesztik saját platformjukat a webmesterekkel való kommunikációhoz. Egyes hirdetők nem tartják be a társult hálózatok szabályait.

Hogyan kaphatom meg a megkeresett pénzt?

A legtöbb társult hálózat és program a Webmoney, PayPal, bankkártya, Yandex.Money stb. segítségével fizet jutalmat.

Általában van egy minimális összeg, amelyet el kell érni, mielőtt átutalják Önnek. A kifizetések a hónap egy adott napján automatikusan teljesíthetők. Vagy manuálisan kell pénzfelvételt rendelnie az Ön számára megfelelő időpontban. Ezenkívül a rendszerben a pénzügyek különböző pénznemekre oszthatók (például ha az egyik hirdető rubelben, a másik pedig euróban fizet jutalékot).

Mik azok a sütik?

A sütik kis szöveges fájlok, amelyekben a böngésző a szervertől kapott adatokat rögzíti. Amikor a felhasználó a hirdető webhelyére lép egy kapcsolt link segítségével, a szerver beolvassa a cookie-kban található információkat. Így az affiliate rendszer és a hirdető tudni fogja, hogy a felhasználó Öntől származik, és a tetteiért jutalmat kell fizetnie.

Minden hirdetőnek van egy bizonyos időtartama a cookie-k tárolására. Ez azt jelenti, hogy például, ha egy felhasználó követte az Ön kapcsolt vállalkozásának linkjét a hirdető webhelyére (amelynek a cookie-jait 30 napig tároljuk), bezárta, majd két héttel később visszatért rá a Yandexen keresztül, és vásárolt, akkor Ön fizet affiliate jutalom. Ha 2 hónap telt el az első látogatás óta, akkor a cookie-k törlődnek és jutalom nem kerül kifizetésre.

A cookie-kon kívül a társult hálózatok számos eszközzel rendelkeznek a látogatók részletesebb nyomon követésére. Ez lehet például rendelési szám, bónuszkártyaszám, IP-cím, célhivatkozás egyedi kóddal stb.

Mi történik, ha a vevő visszaküldi a terméket?

Ha egy ügyfél visszaküld egy, az Ön társult linkjén keresztül vásárolt terméket (vagy annak egy részét), a hirdető csökkenti a jutalék összegét attól függően, hogy végül mit vásárolt. Ezenkívül előfordulhat, hogy a hirdető egyáltalán nem fizet Önnek semmit, ha az alábbi listából valami történik:

  • A fizetés megerősítése sikertelen.
  • Az Ön vagy a vevő részéről elkövetett csalást észleltünk.
  • A terméket nem igényelték és nem küldték vissza.
  • A vevő véletlenül sokszorosította a megrendelést.
  • Megrendelés törölve.
  • Teszt tranzakció.
  • A webmester saját kapcsolt linkjén keresztül vásárolta meg a terméket (csak ha ez tilos).
  • A megrendelés nem fejeződött be.

Annak érdekében, hogy megvédje magát a fenti helyzetektől, a hirdető vagy a társult hálózat visszatartást állít be (az az időszak, amely alatt nem veheti fel a megkeresett pénzt).

Miért fontos figyelmesen elolvasni a társult programmal való munka feltételeit és feltételeit, valamint az adatvédelmi szabályzatot?

Amikor regisztrál a társult programba, automatikusan elfogadja az összes feltételt. Általában a regisztrációs űrlapon található egy megfelelő hivatkozás. Egy ilyen megállapodás többek között általában meghatározza a hirdetési szabályokat, a webmesterekre és webhelyeikre vonatkozó követelményeket, fizetési rendszert, korlátozásokat stb.

Mielőtt elkezdené, győződjön meg arról, hogy ezt a megállapodást teljes egészében elolvasta, és megértette a benne foglalt összes feltételt. Ne hagyja figyelmen kívül az ilyen dokumentumokat. Sok hibától kímélhetnek meg, amelyek néha keményen ütik a zsebet.

Ne felejtse el ellenőrizni az összes szükséges információt, mielőtt elkezdi dolgozni a programmal.

Haladó szint

Az útmutató ezen része azoknak szól, akik már regisztráltak a társult programban, létrehozták saját weboldalukat, affiliate linkeket telepítettek rá, és készek pénzt keresni.

Mi a legjövedelmezőbb rés/ajánlat?

Nagyon veszélyes kérdés, amelyre még a tapasztalt webmesterek is beleégnek néha. Itt két fontos szempont van.

Például egy új online játék vagy bank érkezik a társult hálózathoz, és többszörösen magasabb árakat állapít meg, mint analógjai. Sokan azt gondolják, hogy ha átállítják a forgalmukat a régi bevált ajánlatokról erre az újra, akkor minden mutató, így a konverzió is változatlan marad, csak a jutalmuk nő. De számos tényező befolyásolja a bevételt:

  • A hirdető céloldalának minősége.
  • A felhasználónak a jutalékhoz szükséges cél elérésének nehézsége.
  • Földrajzi célzás.
  • A fogadott forgalom típusai.
  • A hirdető webhelyének stabilitása.
  • A statisztikák helyes működéséért és továbbításáért felelős hirdetői menedzserek szakmai színvonala.
  • Koherencia a hirdető belső folyamatai (rendelés, szállítás, call center stb.)

Ennek eredményeként ugyanazzal a mennyiséggel, pontosan azonos forgalommal többször kevesebb pénzt kaphat, mint ha olyan ajánlattal dolgozik, amely többszöröse kevesebbet fizet hasonló műveletekért.

Második: „forró” termék/rés.

Egy termék akkor válik „forróvá”, ha zsongás van körülötte. Rengeteg példa van itt.

Vegyük ugyanezt a 2011-es választottbírósági ügyet Wildotól. A cikk blogon való megjelenése után kezdők és nem túl új webmesterek felhői rohantak, hogy a VKontakte forgalmát az Overkings játékba öntsék. A játék hivatalos képviselői szintén erőteljes reklámkampányt indítottak ott. Emiatt a boríték annyira lecsökkent, hogy egyszerűen nem volt jövedelmező folytatni a forgalmat. Sokan a mínuszba döntöttek. Néhányan később még azzal is vádolták Wildót, hogy nem létező információkkal látta el őket. Még mindig tisztán emlékszem, hogyan ugrott meg az átlagos kattintásonkénti költség a célzott hirdetésekben.

Ugyanez volt a legutóbbi alkalomnál is. Amikor a kattintásonkénti költség 10-szeresére nőtt a nap folyamán!

Az is előfordul, hogy a hirdető nem számolja ki az erősségeit és lehetőségeit, és az affiliate hálózat szemet huny a további jutalékok reményében. Ennek eredményeként az ajánlat néhány hónapig tart, és eltűnik. A legutóbbiak közül ugyanazt az Onlime-ot veheti át az AD1 affiliate programban. A webmesterek nem kaptak lehetőséget arra, hogy kiszűrjék azokat a házakat, amelyek nem kapcsolódnak a szolgáltatóhoz. A jelentkezéseket nem fogadták el. A forgalom elpazarolt.

Néha a hirdetőnek egyszerűen nincs elég pénze, hogy kifizesse a webmesterek által biztosított műveletek mennyiségét. Nagyon sok ilyen eset is van. Egyes kapcsolt hálózatok saját zsebükből próbálják törleszteni a webmesterek adósságát, mivel a hirdetővel folytatott pereskedés hónapokig, ha nem évekig elhúzódhat.

Mit kell tenni? Ne hajszolja a magas árakat és a népszerű ajánlatokat. Próbáljon ki különböző ajánlatokat. Csinálj sok tesztet. Nézze meg közelebbről azokat a hirdetőket, akikről senki sem beszél. Lehet, hogy meglepődsz, de kevesen beszélnek az aranytojást tojó libájukról. Tehát ne féljen olyan réseken dolgozni, amelyekről egyáltalán nincs információja.

Megjósolható-e hozzávetőlegesen a jövőbeli bevétel?

Nagyon hozzávetőleges, de igen, lehetséges. Az ilyen előrejelzés pontossága számos mutatótól függ. Igen, legalábbis arról, hogy pontosan hogyan fogja hirdetni az ajánlatot a weboldalán (milyen bannert fog elhelyezni, az oldal melyik részén, milyen jól írja a szöveget stb.).

Szokásos a következő öt fő mérőszám elemzése:

  1. Átkattintási arány(CTR) – átkattintási arány. Ez attól függ, hogy mekkora célközönséget választott ki, valamint attól, hogy milyen eszközt használ (közvetlen link, céllink, banner stb.).
  2. Kattintásonkénti bevétel(EPC) – átlagos kattintásonkénti bevétel. Általában 1000 vagy 100 kattintásra számítanak. A legtöbb társult hálózatban regisztráció nélkül is elérhető. Valójában arról beszél, hogy más webmesterek már mennyit keresnek egy adott ajánlatból a rendszerben. Ezt azonban nem szabad számítások alapjául venni, mert ez a rendszer átlaga. Például. Az egyik webmester kattintásonként 10 rubelt kap, a második 10 000-et Az ajánlat 1 kattintásának EPC-je 5005 rubel. Nagyon messze az igazságtól.
  3. Átlagos rendelési érték(AOV) – úgy számítjuk ki, hogy a partnerek által értékesített összes áru költségét elosztjuk a megrendelések számával. Nyugaton gyakori. Nálunk nem vettem észre (talán nem néztem meg alaposan).
  4. Konverziós arány A (CR) mindenki kedvenc konverziós aránya. Úgy számítják ki, hogy a leadeket vagy eladásokat elosztják a kattintások (látogatók) számával. A jó konverziós arány eltérő lehet a különböző réseknél.
  5. Fordítási arány(RR) – visszafordulási arány. Ezt az elutasított megrendelések százalékában mérik. Természetesen minél kisebb, annál jobb.

Nézzünk egy hipotetikus példát. Van egy barátom, aki tematikus blogot vezet, havi 75 000 egyedi látogatottsággal és 200 000 megtekintéssel. Szeretné megbecsülni, hogy mennyit kereshet egy ilyen projekten több társult link vagy banner elhelyezésével anélkül, hogy magának a blognak sérülne.

Bármilyen affiliate rendszerben kiválasztunk egy tematikus ajánlatot a bloghoz. Tegyük fel, hogy 12%-ot fizet az eladások után, és a következő mutatókkal rendelkezik:

  • CTR = 1%
  • EPC = 60 dollár
  • AOV = 125 dollár
  • CR = 5%
  • RR = 10%

Most végezzük el a számításokat:

  • Forgalom: 200 000 x 1% (CTR) = 2000
  • Értékesítés: 2000 x 5% (CR) = 100
  • Jövedelem: 100 x 125 USD (AOV) * 12% (jutalék) – 10% (RR) = 1350 USD

Most kiszámítjuk ennek a blognak az EPC-jét (osztjuk el a bevételt a forgalommal, és szorozzuk meg 100-zal):

  • 1350 USD / 2000 x 100 = 67,50 USD

Összehasonlítjuk a kapott EPC-t a rendszer átlagával (60 USD), és meglehetősen közeli eredményt kapunk.

Azonban ne feledje: ha egy ilyen EPC-t kapott egy bizonyos ajánlatra az egyik leányvállalati hálózaton, akkor jelentősen eltérő számokat kaphat ugyanabban az ajánlatban egy másikban. Tehát ne essen saját téves feltételezései áldozatává.

Milyen típusú webhelyek a legnépszerűbbek?

Az emberek két dolog miatt jönnek online:

  1. Oldjon meg valamilyen problémát.
  2. Érezd jól magad.

Se több, se kevesebb. Ellenőrizheti saját tapasztalatai alapján vagy barátain.

Amikor elkezd weboldalakat készíteni a társult programok számára (és nem csak), ezeknek vagy szórakoztatniuk kell a látogatókat, vagy meg kell oldaniuk a problémáikat. Csak ebben az esetben az emberek hozzáadják őket a könyvjelzőihez, és újra visszatérnek. A szórakozás és a problémamegoldás kombinációja is jól működik.

Klasszikus példa erre egy olyan webhely, amely minden nap érdekes videókat tesz közzé. És az oldalsávban vagy közvetlenül a videó alatt található a tematikus társult bannerek forgatója.

Tehát amikor legközelebb új weboldalt hoz létre, ne felejtse el, hogy szórakoztatnia kell a látogatókat, vagy meg kell oldania a problémáit.

Rendszeresen jártam az internetes pénzkeresésről és a SEO fórumokról. Néhány kezdő pénzkereső rendelkezik ehhez hasonló webhelyekkel:

Egy közönséges bannerfarm, aminek semmi értelme. Még ha az összes banner ugyanarról a témáról készül, és a tematikus forgalmat továbbítják rá, akkor sem hoz rubelt a tulajdonosnak. Egy ilyen webhely nem előnyös sem a látogatónak, sem a hirdetőnek, sem a webmesternek. Ezt általában szar oldalnak hívják.

Ahhoz, hogy jó weboldalt készíts, és jó pénzt keress vele a jövőben, először nézd meg jövőbeli ötletedet a látogatók szemével.

Ólomszivárgás

Mielőtt elkezdené dolgozni egy konkrét ajánlattal, feltétlenül ellenőrizze a hirdető összes céloldalát, hogy nincs-e benne „szivárgás”. A kiszivárgás alatt ebben az összefüggésben olyan leadet vagy műveletet értek, amelyet a hirdető egy céloldalnak köszönhetően elvehet a webmestertől. És itt van néhány ok, amiért ez megtörténhet:

  • A hirdető webhelye telefonszámot tartalmaz.
  • Élő csevegés (hasonló a telefonhoz).
  • AdSense.
  • Partnerhivatkozások (például egy e-mailben, amelyet a hirdető küld a vevőnek a regisztrációs kísérletre válaszul).
  • A hirdető hálózatán belüli más üzletekre vagy webhelyekre mutató hivatkozások.
  • Más hirdetők webhelyeire mutató hivatkozások.
  • Kapcsolt webhelyekre mutató hivatkozások.

Rossz bannerek

  • A szalaghirdetés nem tartalmazhat telefonszámot (kivéve, ha partnerszámmal dolgozik). Ellenkező esetben szivárgáshoz vezet.
  • A szalaghirdetés nem tartalmazhatja a hirdető webhelyének URL-címét. Elméletileg ez lehetőséget ad a potenciális vásárlónak, hogy manuálisan írja be az URL-t a címsorba.
  • A szalaghirdetésnek nyíltan fel kell hívnia a felhasználót a kívánt műveletre („részletek itt”, „tudjon meg többet”, „vásároljon most” stb.). Nem kell feltételezni, hogy a felhasználó rájön, hogy rákattint a szalaghirdetésre. Mondja meg neki, mit tegyen maga.
  • Ha a hely engedi, az affiliate bannernek vonzóan kell megjelenítenie a hirdetett termék lényegét.
  • Kerülje a túlzott animációt tartalmazó bannereket. Legyen különösen óvatos a nagy képsebességű GIF-képekkel, ahol lehetetlen (vagy nagyon nehéz) elolvasni a szöveget.

Milyen szempontok alapján válasszon társult programot?

Annak érdekében, hogy ne kiabáljon minden sarkon, hogy az affiliate marketing teljes megtévesztés, óvatosan közelítse meg a partnerprogram kiválasztását. Sokan azzal érvelnek, hogy azokkal kell együtt dolgozni, akik többet fizetnek. Nem vagyok híve ennek a megközelítésnek. A legmagasabb leadenkénti költség keresése időbe és pénzbe kerülhet.

Minden társult programot számos jellemző alapján kell értékelni, de nem csak egy. 15 ilyen tulajdonságot ajánlok. Finomíthatja a listát úgy, hogy saját belátása szerint eltávolít vagy ad hozzá elemeket a listához.

1. Weboldal

Kezdje közvetlenül a hirdető webhelyéről. Értékelje két oldalról: vásárlóként és webmesterként. Kényelmesnek és könnyen használhatónak kell lennie, ugyanakkor professzionálisan kell elvégezni. Próbáljon meg rendelni. Ügyeljen arra, hogy a felhasználó figyelmét ne vonják el a vásárlásból származó felesleges elemek. Van lehetőség ólomszivárgásra a helyszínen? A megrendelés során felajánlják-e a vásárlónak, hogy hívjon egy ingyenesen hívható számot, vagy vegye igénybe tanácsadói szolgáltatásait chaten keresztül? Vagy esetleg a webhelyen való regisztrációt megerősítő levél valaki más partner linkjét tartalmazza?

2. Hírnév/megbízhatóság

Egy egyszerű keresés segítségével ellenőrizze annak a hirdetőnek a hírnevét, akinek termékeit vagy szolgáltatásait reklámozni fogja. Ismételje meg ezt vevőként és webmesterként is. Lásd a független tematikus oldalakat: fórumok, blogok, közösségek a közösségi hálózatokon. Nagyon fontos, hogy nem mindenki írhat véleményt az oldalon. Legalább fordítson nagyobb figyelmet a jó hírnévvel rendelkező emberek véleményére. Ha a hirdető tisztességtelen, akkor azt meglehetősen könnyű kideríteni.

3. Árak/versenyképesség

Egyes hirdetők több másolatot készítenek fő webhelyükről, és ugyanazon termékekre eltérő árakat határoznak meg. Az ilyen üzleti trükkök jelentősen tönkretehetik a partner életét. Ez már a 21. század, és a vásárlók könnyen találhatnak jó üzletet. Magával a hirdetővel versenyezni, sőt a termék magasabb árával is teljes nonszensz.

4. Piaci helyzet

Néhány fülke már régóta túlzsúfolt. Ha nincs egyedi terméke, jobb, ha a szabadabb rések felé fordítja a figyelmét. Nagy számú játékos esetén nehéz felvenni a versenyt, különösen a webmesterek számára. Vegyük például a hosting szolgáltatásokat. Most szerintem szinte minden második webmesternek van saját tárhelye (bár nem sok igazán jó minőségű). Egy ilyen piacon versenyezni kezdőknek nem feladat.

5. Jutalékok

A társprogramok összehasonlító táblázatában (remélem, biztosan meg fog tenni) ezt az elemet szerepeltetni kell. Azonban, ahogy fentebb említettük, ne helyezze az élre. Sok más tényezőt is figyelembe kell venni.

6. Újrafizetés

Amikor olyan szolgáltatásokat vásárol vagy vesz igénybe, amelyek folyamatos utánpótlást igényelnek (élelmiszer, irodaszerek, bankok stb.), és a szolgáltatás minősége megfelel Önnek, legközelebb összehasonlítja ezeket az árukat és szolgáltatásokat a versenytársak analógjaival?

A válaszadók 72%-a igennel válaszolt. Igen, természetesen fontosak az új ügyfelek a hirdető számára, akikért saját belátása szerint többet fizethet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a webmesternek meg kell adnia neki azokat az ügyfeleket, akik a második, harmadik stb. egyszer. Ez a gyakorlat létezik a piacon, ezért figyelmesen olvassa el az együttműködési feltételeket.

7. Szolgáltatási szerződés

2012 júniusában 4 online forráson (mixmarket.biz, searchengines.ru, maultalk.com, affnet.ru) Mihail Garkunov, Jevgenyij Prussakov hasonló tanulmánya alapján felmérést végzett a témában társprogramokkal dolgozó webmesterek körében. : „Olvastad a társult program szabályait és követelményeit? A felmérésben 132 webmester vett részt. Íme az eredményei:

Ijesztő statisztikák, nem igaz!? Ezért nem meglepő, hogy sok fórumon az újoncok dühös bejegyzéseket írnak olyan címekkel, mint „Admitad csalók” vagy „CityAds csalók”. Végül is a webmesterek 65%-a szinte soha nem olvassa el a szabályokat.

8. A cookie-k időtartama

Amint azt már korábban megtudtuk, ez az az időszak, amikor a vevőt a webmesterhez rendelik, és jutalékot hoz neki. Ha a sütik 1 napig érvényesek, és a vásárlás egy héttel az affiliate linkre kattintás után történt, a webmester nem kap jutalékot.

9. Átváltási arány

Az egyik legfontosabb pont. A pénzügyi előrejelzések erre épülnek. Hasonlítsunk össze két hirdetőt egy példa segítségével. Az első 10% jutalékot fizet, és 1,5% az átváltási aránya. A második csak 4%-ot fizet, de konverziós aránya 6%. Lássuk, mennyit kereshetsz mindegyikkel 1000 egyedi látogatóval. Tegyük fel, hogy a rendelés átlagos értéke 10 USD.

  • 1000 egyedi * 1,5% CR = 15 eladás
  • 15 * (10 USD AOV * 10%) = 15 USD jutalék
  • 1000 egyedi * 6% CR = 60 eladás
  • 60 * (10 USD AOV * 4%) = 24 USD jutalék

Mint látható, a konverziós arány nagyon fontos szerepet játszik az affiliate marketingben.

Az átlagos kattintásonkénti bevétel (100-ra, 1000-re) a legtöbb társult programban regisztráció nélkül is megtekinthető. Ne feledje, hogy ez csak a rendszer átlaga. Keverheti például a SEO-t, az SMM-et és az ajtóforgalmat. Tehát ha 128 000 rubel vagy 1800 rubel EPC-t lát (például a CityAds-ban), ne feledje, hogy ez 1000 kattintásból származó bevétel, nem pedig egyből.

11. Visszapattanási arány

Nagyon kevés társult programban fog látni. Legalábbis a közterületen. Egyes tapasztalt webmesterek önállóan számítják ki ezt a mutatót a hirdetővel való kapcsolattartás során szerzett tapasztalataik alapján. De ha van ilyen, akkor nagyon figyelj rá. Általában ennek a mutatónak minden 1%-a 1 visszaküldést jelent egy 100 darab árut tartalmazó tételből.

12. Technológiai platform a rendelések nyomon követéséhez

Teljesen mindegy, hogy affiliate programmal vagy affiliate rendszerrel dolgozol, a lényeg az, hogy a technológiai platform által biztosított információkat elemezhesd. És nem csak elemezni, hanem a kapott adatok alapján jó minőségű előrejelzéseket is készíteni. A különböző társult programok nemcsak statisztikákkal és rendeléskövető rendszerekkel rendelkeznek, hanem erkölcsi elveik is. 😉

13. Műszaki támogatás

Lépjen kapcsolatba a hirdetővel és a személyes menedzserrel a társult rendszerben. Nézze meg, milyen gyorsan és milyen teljes körűen/hozzáférhetően válaszolnak kérdésére. Azokkal kell együtt dolgozni, akiknek szükségük van rád. Egyes esetekben a hirdető jó minőségűnek tűnik, de egyáltalán nem válaszol a kérdésekre.

14. Kreativitás

Nem számít, mivel dolgozik. Bannerek, célzott linkek, hírfolyamok. A hirdetőnek minden eszköz esetében megfelelő tanácsot kell adnia.

15. Eszközök

Még akkor is, ha egyelőre a hirdető kezdőlapjára mutató közönséges linkekre fog korlátozni magát, tekintse meg az összes kiegészítő eszközt. Soha nem tudhatod, mire lehet szükséged a jövőben a munkádhoz.

Egy jó minőségű affiliate rendszernek többféle linket kell tartalmaznia (beleértve a célzottakat is), bannereket (és azok pörgetését), feedeket, az el nem fogadott forgalom újrafelhasználására szolgáló linkeket, kuponokat stb.

Nem szabad elhanyagolni egy ilyen összehasonlító sémát, és azonnal rohanni kell a csatába. Jelentősen csökkentheti jövőbeli költségeit és megóvhatja idegrendszerét.

Mire figyelnek az affiliate program vezetői új webmester regisztrálásakor?

Amikor jelentkezik a társult programhoz való csatlakozásra, ügyeljen az alábbi irányelvek betartására:

  1. Adja meg valódi teljes nevét.
  2. Hozzáadtuk működő weboldalunkat. Ha a jelenléti statisztika jelszóval zárva van, akkor ehhez hozzáférést kell biztosítania a vendégeknek.
  3. Ha a társult program lehetővé teszi, hogy kategóriát adjon meg egy webhelyhez, ügyeljen arra, hogy olyan kategóriát válasszon, amely megfelel webhelye témájának.
  4. Ha webhelyének témája nem esik egybe a hirdető témájával, magyarázza el pontosan, hogyan fog felhasználókat vonzani.
  5. Gondosan olvassa el a társult programmal való munkavégzés feltételeit. Talán már ebben a szakaszban sikerült megtörnie őket.
  6. Kérjük, adjon meg egy érvényes e-mail címet, és válaszoljon a társult programtól kapott e-mailre, ha szükséges.
  7. Kerülje el a marketinghibákat, a kliséket és a hirdetővel való együttműködés során alkalmazott módszerek értelmetlen leírását.

Ha az összes fent felsorolt ​​pontot teljesítette, de jelentkezését még mindig nem hagyták jóvá, forduljon a társult program menedzseréhez, és derítse ki, mi a probléma. A kitartás mindig kifizetődik.

Van kulcsfontosságú megoldás az affiliate marketingre?

Egyes tapasztalt webmesterek, akik úgy döntöttek, hogy tevékenységi területüket kapcsolt marketingre váltják, gyakran felteszik a kérdést, hogy lehet-e vásárolni valami kész terméket ebben a résben, hogy azonnal elkezdhessen keresni. Természetesen, de továbbra is javaslom, hogy készítsen valamit saját maga. Először is, egy már működő webhely vásárlása affiliate marketing céljából nagyon drága lesz. Ha fillérekért kínálnak Önnek egy ilyen oldalt, akkor nagy valószínűséggel átverik. Másodszor, ahhoz, hogy sikeres webmesterré váljon ezen a területen, egy csomó trükköt kell felfedeznie saját tapasztalatából, és több webhelyet kell létrehoznia, különböző bevételszerzési sémákat kipróbálnia. Harmadszor, a klónok mindig többszörösen kevesebbet keresnek, mint az eredeti.

Lehetséges kötőjelet használni egy társult webhely URL-jében?

Amikor a webmesterek domain nevet választanak réshelyükhöz, általában arra törekednek, hogy a név olyan kulcsszavakat tartalmazzon, amelyek később jól konvertáló látogatókat generálnak a keresésekből. Például műanyag windows.rf vagy bestmmorpg.com.

Az ilyen domainek azonban nem mindig ingyenesek. Felmerül a kérdés a kötőjelek használatával kapcsolatban a címben.

Egyesek azt mondják, hogy a kötőjelek használata elfogadhatatlan, mivel a felhasználó nem fog tudni emlékezni arra, hogy hova tegye őket, amikor közvetlenül a böngésző címsorába ír. Mások azt válaszolják, hogy ez az egész baromság és nincs nagy különbség, mert a felhasználó úgysem emlékszik a hosszú címére, még kötőjellel vagy anélkül sem.

Ezen a területen kísérleteket végeztek és végeznek. Például. Egy webmester kiválasztott egy kulcskifejezést egy versenyrésben, és két szinte azonos domaint regisztrált hozzá. Az egyik kötőjellel a címben, a másik anélkül. Egy hónappal az oldalak létrehozása és tartalommal való feltöltése után a kötőjel nélkülit keresték a legnépszerűbb keresőkben a kívánt kifejezésre. A második oldal még 100-nál sem volt rajta.

Ha választhat a kötőjel és az aláhúzás között, feltétlenül használja a kötőjelet.

Azonban tartsa szemmel a keresési algoritmusok változásait. Ehhez még csak SEO-val sem kell kísérleteznie. Csak iratkozzon fel néhány népszerű SEO blogra. Nem sokkal ezelőtt a Google hivatalosan is bejelentette, hogy többé nem lesz olyan erős összefüggés a webhely címében szereplő kulcskifejezés és a magas rangú helyezés között. Egy hasonlóan jól elkészített, a felhasználók számára hasznos tartalommal rendelkező weboldal, még ha kötőjellel is szerepel a címben, mindig megkerüli az egylapozókat és más, kizárólag pénzszerzési céllal létrehozott oldalakat, még kötőjelek nélkül is.

Jó a blogírás affiliate marketingre?

Véleményem szerint ez az egyik legjobb megoldás! Ha pénzt keresel affiliate marketinggel, de még mindig nem írsz blogot, akkor lemaradsz! Ez az egyik legjobb módszer az aktuális forgalom felvásárlására.

Válassz egy témát, amiben jó vagy, és kezdj el blogolni még ma. Ennek legegyszerűbb módja a WordPress motor. A telepítés mindössze 5 percet vesz igénybe. Akár ingyenes tárhelyre is felteheted. Ma az interneten minden hatodik weboldal fut WordPress-en (összesen körülbelül 60 millió), naponta 100 000 új jelenik meg.

Blog indításakor kövesse az egyszerű, de hatékony ajánlásokat:

  1. Írj rendszeresen. Hetente kétszer a legjobb.
  2. Válasszon népszerű megvitatott témákat a bejegyzésekhez.
  3. Hozzon értéket a hálózatnak bejegyzéseivel. A LiveJournal egyszerű chatelése nem alkalmas erre.
  4. A keresési forgalom növelése érdekében ne felejtse el optimalizálni a címsorokat és a cikkek szövegét.
  5. A bejegyzései alatti új megjegyzésekre időben válaszoljon. Ez segít egy blog alapú közösség kialakításában.
  6. Ügyeljen arra, hogy közösségi média gombokat adjon hozzá, hogy a felhasználók megoszthassák az Ön cikkeire mutató hivatkozásokat barátaikkal.
  7. Ha kívánja, hozzáadhat egy fórumot a blogjához, így a felhasználók maguk hozhatnak létre vitatémákat. De csak akkor, ha már megvan ehhez a szükséges közösség.

A blog folyamatos frissítésével a keresőrobotok szeretete lesz. Ha sürgető kérdésekről beszélsz, a közönséged elég gyorsan növekedni fog. Az internetnek köszönhetően ma már nem kell kiadóhoz mennie ahhoz, hogy közzétegye gondolatait, és kapcsolatba lépjen a körülötte lévő világgal. Néhány percen belül megkezdheti a közvetítést. És ha jól csinálod, jó pénzt kereshetsz.

Lehetséges-e emellett kontextuális hirdetés használata a webhely bevételszerzésére?

Nem csak lehetséges, de szükséges is. Általánosságban elmondható, hogy különféle becslések szerint az interneten található webhelyek több mint fele kontextuális hirdetésből származik. Sokan pedig azt kérdezik, hogy kifizetődőbb lenne-e az affiliate bannereket kontextusra cserélni, és azt is, hogy a kontextus csökkentené-e az affiliate marketingből származó bevételt.

Beszéltem erről néhány webmesterrel, kísérleteket végeztem a saját webhelyeimen, és a következőket tudtam meg:

  • Ha az oldalt eredetileg affiliate marketingre hozták létre, a kontextus tízszer vagy akár százszor kevesebb pénzt ad.
  • Az általános webhelyeken a kontextus jobban működik.
  • A kapcsolt webhelyeken a kontextus nem csökkenti a bevételt, hanem kis mértékben növeli.

Mindenesetre azt tanácsolom, hogy kísérletezzen közvetlenül azzal, hogy magát a kontextuális hirdetést adja hozzá az oldalhoz, és válassza ki az elhelyezési helyeket és a társult bannereket/linkeket.

Tudsz e-mail marketinget használni?

Biztosan! Sok sikeres webmester használja. Főleg akkor, ha a feliratkozáshoz a felhasználónak rá kell kattintania a válaszlevélben szereplő linkre, nem csak be kell írnia valahova az emailjét. Helyezzen el egy feliratkozási űrlapot a webhelyén, és gyűjtse össze célközönségét a további munkához. Itt két szempontot kell figyelembe venni. Először is, semmilyen körülmények között ne vásároljon előfizetői bázist. Ez nemcsak hogy nem hoz pénzt, hanem kegyetlen tréfát is űzhet veled, amikor az adatbázisból több felhasználó panaszkodik spamre. Ennek eredményeként akár le is kapcsolódhat a társult programból. Másodszor, kerülje a spamet. Helyezzen el egy gombot az e-mailben jól látható helyen, hogy a felhasználó leiratkozhasson a levelezőlistáról.

Mi az a társult hírcsatorna?

Az affiliate feed egy olyan fájl (CSV, XML, XLS stb. kiterjesztéssel), amely részletes információkat tartalmaz a hirdetett termékről: azonosítója, neve, leírása, ára, összetevői stb. Általában a webmester számára érthető és könnyen használható formátumban küldik be (speciális szoftver használatával vagy anélkül). Az affiliate hálózat feedeket hoz létre, hogy a webmesterek gond nélkül elhelyezhessenek egy adott terméket vagy egy teljes katalógust a webhelyükön. A fentieken túlmenően a hírfolyam általában tartalmaz egy affiliate linket a termékre, annak képére, kategóriájára, és esetenként egy hivatkozási hivatkozást is az affiliate rendszerre azoknak a webmestereknek, akik érdeklődnek a hírfolyam iránt, és szeretnének hasonlót telepíteni webhelyükre.

Így a hírcsatorna lehetővé teszi saját leányvállalat üzletének (kirakat) létrehozását. A vásárló csak akkor lép fel a hirdető weboldalára, ha rákattint a „vásárlás”, a „tudjon meg többet” stb. gombra. Ebben a pillanatban már telepítve van egy webmester süti, amely tovább követi tevékenységét és kiszámítja a jutalékot.

Használhatok hirdetői kuponokat?

Kuponok, promóciós kódok, különleges ajánlatok és kedvezmények hozzáadásával webhelyéhez jelentősen növelheti eladásait. Néha olyan emberek, akiknek esze ágában sem volt semmit sem vásárolni, kedvezményt látva, impulzív módon vásárolnak.

Hogyan lehet kapcsolatba lépni a hirdetővel?

Egyes esetekben, különösen, ha az affiliate program affiliate hálózaton keresztül indul, hatékonyabb a belső jegyrendszer használata erre a célra.

Az ügynökségek és partnerek szakemberei gyakran professzionálisabb tanácsokat tudnak adni a webmesternek, és sokkal gyorsabban, mint maga a hirdető. Ha pedig nem kapnak választ a kérdésedre, összekötnek valakivel a cégből, aki tud neked segíteni.

Számos érdekes kérdés lesz, amelyeket sok tapasztalt webmesternek tudnia kell.

Hogyan és miért kell használni a link-álcázást?

Ahogy a Wikipédia mondja:

Az álcázás a „fekete” keresőoptimalizálás egyik technikája, amely abból áll, hogy a felhasználó és a keresőrobotok számára ugyanazon az oldalon közölt információk eltérőek.

A társult link álcázására álcázást használunk. Példa:

Miért szokták ezt csinálni:

  • Hogy rövidebb legyen egy hosszú link.
  • Az ólomszivárgás elkerülése érdekében (amikor a felhasználó szándékosan megszakítja a kapcsolatot).
  • Annak érdekében, hogy webhelye ne úgy nézzen ki, mint egy társult webhely.
  • Annak érdekében, hogy ne kerüljön át linklé.
  • Hogy megvédje magát a betolakodóktól.
  • Saját rendeléskövető rendszer használatához.

Bár ebben az összefüggésben az álcázás szó nem teljesen megfelelő. Jobb ezt az ügyet álcázásnak nevezni. Ezzel nem a keresőalgoritmusokat próbáljuk befolyásolni.

Mi az a süti töltelék?

A Cookie Suffing (süti eldobása, kényszerkattintások, sütiszórás) egy fekete kalap optimalizálási módszer, amellyel a vásárló tudta nélkül lecserélik a böngésző cookie-jait. Ennek eredményeként, amikor vásárol a hirdető webhelyén, a jutalékot a támadó kapja, nem pedig a vevőt elhozó webmester.

A jelenséggel kapcsolatos botrányok időnként kitörnek az interneten. Nyugaton könnyen börtönbe kerülhet emiatt.

Ha rajtakapják ezt a technológiát, akkor örökre elfelejtheti az affiliate marketinget, mivel a piac összes jelentős szereplője hasonló információkat oszt meg egymással.

Mely országokra érdemes figyelni?

Általában javasolt az online kereskedelem fejlődésének nyomon követése olyan országokban, mint Brazília, India, Kína (Oroszország ide is vonatkozik). Az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban azonban javasolt az aktív munkavégzés. A Center for Retail Research szerint 2012-ben ez a három ország bonyolította le az összes európai online kereskedelem 71%-át. Az USA teljesen más kérdés.

Szerezzen barátokat ezekben az országokban a megfelelő szakemberek között. Készítsen külföldi lokalizációt minden orosz nyelvű partnerwebhelyén. Ezzel olyan országokat is lefedhet majd, mint Ausztrália, Svájc, francia nyelvű Kanada és Belgium.

Bármelyik további országot is választja, mindenképpen végezzen előzetes piackutatást. És ügyeljen a sajátos jellemzőkre (vallás, hiedelmek, hagyományok).

Hogyan folytathatom tovább tanulmányaimat?

Használja a Yandexet, és keressen anyagokat a partner (affiliate) marketinghez, CPA-hoz, PPA-hoz, CPL-hez, CPS-hez kapcsolódó lekérdezésekhez... Hasonló lekérdezések írhatók be a blogoszféra kivonatok keresősávjába:

  • https://site/topsape.ru/reader/
  • https://site/www.maultalk.com/forum45.html

Látogassa meg a partnerprogramok szakaszait a searchengines.ru és a maultalk.com fórumokon. Iratkozzon fel öt közösségimédia-fiókra a jól ismert társult rendszerekről.

Tanulj tovább! Nem számít, ki vagy: professzionális affiliate marketingszakértő, linkkereskedő, kapualjfejlesztő vagy SEO specialista. Ha abbahagyod az új dolgok tanulását, a fejlődésed megáll. A munkafolyamat során szerzett információk és adatok elemzése. Néha nagyon kevés erőfeszítést igényel a bevétel többszörös növelése.



 


Olvas:



Túrós sajttorták serpenyőben - klasszikus receptek bolyhos sajttortákhoz Sajttorták 500 g túróból

Túrós sajttorták serpenyőben - klasszikus receptek bolyhos sajttortákhoz Sajttorták 500 g túróból

Hozzávalók: (4 adag) 500 gr. túró 1/2 csésze liszt 1 tojás 3 ek. l. cukor 50 gr. mazsola (elhagyható) csipet só szódabikarbóna...

Fekete gyöngysaláta aszalt szilvával Fekete gyöngysaláta aszalt szilvával

Saláta

Szép napot mindenkinek, aki változatosságra törekszik napi étrendjében. Ha eleged van a monoton ételekből, és szeretnél kedveskedni...

Lecho paradicsompürével receptek

Lecho paradicsompürével receptek

Nagyon finom lecho paradicsompürével, mint a bolgár lecho, télre készítve. Így dolgozunk fel (és fogyasztunk!) a családunkban 1 zacskó paprikát. És kit tennék...

Aforizmák és idézetek az öngyilkosságról

Aforizmák és idézetek az öngyilkosságról

Itt idézetek, aforizmák és szellemes mondások az öngyilkosságról. Ez egy meglehetősen érdekes és rendkívüli válogatás az igazi „gyöngyökből...

feed-image RSS